Sunday, Sep 19, 2021

صفحه نخست » درخواست رئیس دانشگاه تهران از اژه‌ای برای آزادی یک دانشجوی زندانی

univ_092021.jpgایران وایر - «دکتر محمود نیلی احمدآبادی»، رییس دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به «محسنی اژه‌ای» خواستار آزادی «کسری نوری»، فعال رسانه‌ای و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» شد.

کسری نوری که از ابتدای اسفند ۱۳۹۶ در جریان واقعه «گلستان هفتم» همراه با ده‌ها تن دیگر از درویشان بازداشت شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال محرومیت‌ از فعالیت‌های اجتماعی و تبعید به شهرستان «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه محکوم شده است. کسری نوری از زمان بازداشت تاکنون بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد.

محمود نیلی احمدآبادی امروز ۲۹شهریور۱۴۰۰ در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: «با توجه به اینکه کسری نوری دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران است و نیمی از دوره حبس خود را گذرانده، ظاهرا قانون این اجازه را داده که آزاد شود. ما در دانشگاه تهران تقاضای خانواده این دانشجو مبنی بر درخواست آزادی او را در دستور کار قرار دادیم. ما خواسته خانواده کسری نوری برای آزادی او را در قالب نامه‌ای به رییس قوه قضاییه منعکس کردیم و منتظر پاسخ این قوه هستیم. با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها هستیم، امیدواریم با درخواست آزادی این دانشجو موافقت شود.»

مدیریت دانشگاه تهران پیش از این تصمیم به ابطال حکم محرومیت از تحصیل کسری نوری گرفته بود تا حکمی که در آ‌ذر ۱۳۹۹ از سوی کمیته انضباطی دانشگاه تهران اعمال شده بود، لغو و اجازه ادامه تحصیل به او داده شود. بر این اساس زمانی که دوره محکومیت قضایی کسری نوری به پایان برسد، امکان ادامه تحصیل برای او وجود دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

براساس فهرستی که به طور مشترک از سوی «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» و «ائتلاف آزادی مطبوعات» در اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر شد، نام کسری نوری جزو ۱۰ روزنامه‌نگار در دنیا قرار گرفت که به دلیل انجام فعالیت‌های حقوق بشری، جان آن‌ها در زندان در معرض خطر است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy