Saturday, Oct 16, 2021

صفحه نخست » ایران؛ دلال ونزوئلايی که تحویل آمریکا داده شد کیست؟

voa16-1.jpgاسترداد بازرگان کلمبیایی متحد مادورو به آمریکا؛ دولت ونزوئلا مذاکرات با اپوزیسیون را متوقف کرد

صدای آمریکا - دولت ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد به تلافی استرداد الکس ساب، از متحدان نزدیک نیکلاس مادورو، به آمریکا، مذاکرات خود با اپوزیسیون ونزوئلا را متوقف می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، الکس ساب، بازرگان کلمبیایی که در رابطه با اتهامات پولشویی تحت پیگرد بود و در مجمع‌الجزایر «دماغه سبز» (کیپ ورد) در بازداشت به سر می‌برد، روز شنبه پس از ۱۶ ماه جدال حقوقی، به ایالات متحده مسترد شد.

ساب خرداد ۱۳۹۹، زمانی که برای سوخت‌گیری هواپیمای خود در مسیر رفتن به ایران در مجمع‌الجزایر «دماغه سبز» توقف کرده بود، دستگیر شد. مادورو بعدها سفر او را «یک ماموریت بشردوستانه دیپلماتیک» توصیف کرد.

به دنبال انتشار خبر استرداد این متحد مادورو، خورخه رودریگز، رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت ونزوئلا، گفت که تیم او برای برگزاری دور بعدی گفت‌و‌گوها به مکزیک نخواهد رفت.

از سویی دیگر، نیروهای امنیتی ونزوئلا روز شنبه شش تن از مدیران ارشد شرکت نفت آمریکایی «سیتگو» را که تحت بازداشت خانگی بودند، با خود بردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این شش نفر سال گذشته و در محاکمه‌ای که ایالات متحده آن را «مخدوش در نتیجه بی‌قاعدگی‌ها» خوانده است، در ارتباط با یک پرونده فساد مجرم شناخته شده و به تحمل زندان‌های طویل‌المدت محکوم شده بودند.

ورود ساب به آمریکا روابط واشنگتن و کاراکاس را پیچیده‌تر خواهد کرد. دولت مادورو با پیگرد قضایی ساب به شدت مخالف است و آن را تلاش پنهان ایالات متحده برای تغییر حکومت ونزوئلا می‌داند. اما دادستان‌های ایالات متحده می‌گویند ساب با انجام و تسهیل فعالیت‌های دولت سوسیالیستی ونزوئلا، که تحت تحریم‌های سنگین آمریکا قرار دارد، ثروت زیادی اندوخته است.

آمریکا پیش از این الکس ساب را در رابطه با شبکه عظیم و آلوده به فساد او و سودجویی از واردات و توزیع مواد غذایی در ونزوئلا تحریم کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy