Friday, Oct 22, 2021

صفحه نخست » سناتور روبیو: بایدن برای نجات برجام روی حملات جمهوری اسلامی به آمریکا سرپوش می‌گذارد

rubio_102221.jpg-سناتور روبیو در توییتی رژیم ایران را مسئول مستقیم حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی دانست و نوشت «بر این موضوع به‌ خاطر حفظ امید خود برای نجات توافق اتمی با ایران سرپوش نگذارید.»

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا در توئیتی جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه دانست.

کیهان لندن - پایگاه خبری «نیوزمکس» ۲۱ اکتبر نوشت به‌ نظر می‌رسد روبیو به دولت بایدن نسبت به کم‌اهمیت جلوه دادن نقش رژیم ایران در حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در جنوب سوریه در منطقه التنف هشدار داده است.

سناتور روبیو در توییتی رژیم ایران را مسئول مستقیم حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی دانست و نوشت «بر این موضوع به‌ خاطر حفظ امید خود برای نجات توافق اتمی با ایران سرپوش نگذارید.»

پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف در امتداد مرز سوریه با اردن چهارشنبه شب ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) هدف حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی قرار گرفت.

در همین ارتباط بلومبرگ می‌نویسد حمله به پایگاه نظامی ایالات متحده در سوریه نشان می‌دهد که امتیاز ویژه آمریکا در استفاده از سلاح‌های بدون سرنشین در حال کاهش است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

در گزارش بلومبرگ اشاره شده در ۱۵ سال اول جنگ ایالات متحده علیه تروریسم، یکی از بزرگترین امتیازات آمریکا پهپادها بودند که بدون به خطر افتادن جان خلبانان مأموریت‌ها را اجرا می‌کردند اما در آخرین سال ریاست جمهوری باراک اوباما همه چیز شروع به تغییر کرد. شورشیان حوثی در یمن شروع به استفاده از پهپادهایی علیه سعودی‌ها کردند که قطعات آن توسط جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شد. این پهپادهای برخلاف پهپادهای آمریکا از نوع انتحاری هستند که کاربردی شبیه هواپیماهای کامیکازه ژاپنی در جنگ جهانی داشتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy