Wednesday, Nov 10, 2021

صفحه نخست » آتش سوزی مهیب برج ۱۷طبقه در چالوس، برج رامیلا چالوس کامل در آتش سوخت

fire_111021.jpgفارس: رئیس سازمان آتش‌آتش‌نشانی چالوس گفت: به علت وزش باد شدید از ساعت 2 بامداد امروز دوباره زبانه‌های آتش از ضلع غربی برج رامیلا شعله گرفت و متأسفانه با وجود تلاش و بارش باران این برج کامل سوخت.

سبحان دیاری اظهار کرد: ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۹ آبان یک مورد آتش‌‎سوزی در یک برج به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه تجهیزات به محل حریق در منطقه سردآبرود چالوس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک برج مسکونی بوده است، افزود: طبقه آخر این برج دچار حریق شد که از طریق کانال رایزر به بقیه طبقات سرایت کرد.

1159818_486.jpgرئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس با بیان اینکه این برج دارای تجهیزات اطفای حریق بود، تصریح کرد: در بعضی از طبقات سیستم اطفای حریق کار می‌کرد و مورد استفاده قرار گرفت ولی در دیگر طبقات این سیتم فعال نبود.

این مسؤول یادآور شد: در اولین فرصت مأموران آتش‌نشانی از شهرهای همجوار برای کمک‌رسانی به چالوس اعزام شدند ولی تلاش ۴۰ نیرو به مدت ۱۰ ساعت و تجهیزات بالابر آتش‌نشانی برای مهار حریق کارساز نبوده است.

دیاری بیان کرد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش درحالی که دود سیاه و غلیظ از این ساختمان خارج می‌شد، وارد طبقه پارکینگ شدند همچنین گروه‌های دیگر نیز خود را به طبقات بالایی رسانده و مشغول لکه‌گیری بودند که به یک‌باره ساختمان با وزش باد دچار حریق دوباره شد.

وی با اعلام اینکه به دلیل خطرات جانی برای نیروها دستور تخلیه برج مسکونی داده شد و آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند، یادآور شد: ساختمان‌های اطراف این برج نیز تخلیه شد و به دلیل خطرات احتمالی، ساختمان‌های همجوار تا اطلاع ثانوی خالی از سکنه شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس خاطرنشان کرد: تاکنون در این حادثه آتش‌سوزی خسارت جانی گزارش نشد و میزان خسارت و علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.

این مسؤول گفت: در گزارش اولیه گسترش زبانه‌های آتش به دلیل آتش‌سوزی انشعابات کابل برق عبوری از دیوار و سقف کاذب ساختمان بوده است ولی همچنان تحقیقات لازم برای علت اصلی آتش‌سوزی در حال انجام است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy