Wednesday, Nov 24, 2021

صفحه نخست » انتخابات بعدی آمریکا و آرزوی محال بایدن! مرتضی اسماعیل‌پور

Morteza_Esmaeilpour.jpgبسیاری از ناظران ایالات متحده آمریکا معتقدند بایدن از سلامت جسمی کاملی برخوردار نیست و او به دلیل سن بالا امکان فعالیت مستمر و سخت را ندارد و پست ریاست‌جمهوری‌ در ایالات متحده نیازمند سلامت کامل جسمی و روحی‌ است. طی روزهای اخیر او جهت برخی آزمایش‌ها ساعاتی در بیمارستان بستری بود. ویدیوهای متعددی از جو بایدن منتشر شده است که او رفتاری عجیب از خود نشان می‌دهد و از سویی دیگر در سخنرانی‌های متعدد وی علائمی از فراموشی دیده می‌شود که چنین وضعیتی به دور از انتظار است.

وضعیت جسمی بایدن از همان روزهای اول انتخابات ۲۰۲۰ مشهود بود و حامیان بایدن تلاش می‌کردند او را در وضعیت مساعد و مناسب نشان دهند که این وضعیت خیلی سریع نمایان شد.

در مقام مقایسه بایدن به نسبت ترامپ فعالیت بسیار کمی دارد و حتی می‌توان گفت برخلاف ترامپ او نه در شبکه‌های اجتماعی فعال است و نه در نشست‌های مطبوعاتی! که البته به مقیاس سفرها و جلسات ترامپ که عمدتا رسانه‌ای می‌شد فعالیت‌های بایدن بسیار کم است.

آمریکا پس از حضور بایدن شرایط سخت اقتصادی و معضلات اجتماعی را تجربه می‌کند و از سویی دیگر تصمیمات بایدن چه در زمینه کرونا، افغانستان و مماشات با جمهوری‌اسلامی انتقادات بسیاری را همراه داشت. بایدن ۸۰ ساله حالا مورد انتقاد حامیان خود نیز قرار گرفته است و برای اولین‌بار محبوبیت رئیس‌جمهور ایالات متحده به ۳۸درصد رسیده است. ایالات متحده هرگز رئیس‌جمهوری به خود ندیده بود که طی یکسال به کمترین میزان محبوبیت برسد.

با وجود کاهش محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌های مختلف او که قرار بود توسط دمکرات‌ها تنها مقام ریاست‌جمهوری‌ را از ترامپ بگیرد به تازگی مدعی شده است، قصد دارد در انتخابات ۲۰۲۴ به عنوان کاندیدا شرکت کند. بایدن در صورت زنده ماندن تا انتخابات بعدی ایالات متحده آمریکا ۸۳ ساله خواهد بود و اگر این ادعا را با توجه به کنش و وضعیت جسمی فعلی او در نظر بگیریم در حقیقت او به دنبال یک آروزی محال است.

در حقیقت سن و وضعیت جسمی ریاست‌جمهوری در آمریکا بسیار مهم است چرا که همزمان فرماندهی کل قوای نیروهای مسلح ایالات متحده را نیز برعهده دارد و تصمیمات رئیس‌جمهور می‌تواند آمریکا را به مرز ورشکستگی و یا وضعیت نرمال برساند.

اگر بخواهیم استراتژی دمکرات‌ها در معرفی بایدن برای دوره بعد ریاست‌جمهوری را دقیق‌تر تحلیل کنیم این خبر بیش از آنکه حقیقتی را مطرح کند استراتژی و تاکتیک سر پا بودن دمکرات‌ها را دنبال می‌کند. تیم تبلیغات دمکرات‌ها و دولت بایدن هیچ راهی جز بهره بردن از این دست اخبار جهت نشان دادن سلامتی بایدن ندارد و به همین دلیل با انتشار چنین اخباری خوراک خبری تهیه می‌کنند تا در اولین هدف حامیان خود را همچنان نگه‌دارند و از سویی دیگر به مخالفان بایدن بگویند که او می‌تواند رقیب باشد و چنان برنامه‌ خواهند داشت که توان رقابت خواهد داشت.

انتشار این خبر برخی از حامیان او را دل‌گرم کرد که بایدن همچنان توان دارد اما از سویی دیگر مخالفان بایدن اعلام کردند این خبر امکان حقیقت‌یافتن نخواهد داشت.

هرچند بایدن تلاش می‌کند خود را در سلامت جسمی و روحی نشان دهد با این حال او به نسبت ترامپ از سلامت و قدرت جسمی بالایی برخوردار نیست و ترامپ نشان داده است که با وجود ۷۵ سال سن توانایی خود را حفظ کرده است.

از یاد نباید برد که ضعف جسمانی بایدن انتقادات را تنها متوجه شخص جو بایدن نخواهد کرد و این موضوع می‌تواند حزب دمکرات را مورد انتقادات بسیاری قرار دهد و انتخابات کنگره و ریاست‌جمهوری را به جمهوریخواهان هدیه دهد! می‌توان گفت اعلام عمومی ضعف جسمی بایدن تمام برنامه‌ها و اهداف حزب دمکرات را با مشکل بزرگی روبرو خواهد کرد. خروج تعدادی از چهره‌های شناخته شده دمکرات از حزب نیز نتیجه ضعف این حزب و شخص جو بایدن بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy