Sunday, Nov 28, 2021

صفحه نخست » اگر از نقطه‌ای فشار دولت بایدن بر ایران افزایش یافت، هیچ‌کس شگفت‌زده نشود

biden_112721.jpgایران اینترنشنال - رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفت که اگر رویکرد تهران این باشد که در ازای اتلاف وقت، پیشرفت برنامه هسته‌ای خود را سرعت بخشد، آمریکا واکنش نشان خواهد داد و ممکن است فشارها بر جمهوری اسلامی افزایش یابد.

مالی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت: «اگر از نقطه‌ای فشارها بر ایران افزایش یافت، هیچ‌کس نباید شگفت‌زده شود.»

او افزود: «اگر ایران فکر می‌کند که می‌تواند از این زمان استفاده کند تا اهرم فشار بیشتری ایجاد کند و بعد بگوید که خواستار چیز بهتری است، این‌گونه نخواهد بود. ما و شرکایمان به چنین چیزی تن نخواهیم داد.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرد که هدف از افزایش احتمالی فشارها بر ایران این خواهد بود که به جمهوری اسلامی نشان دهد، مسیر اشتباه را انتخاب کرده، درصورتی‌که راه‌های دیگری را در اختیار داد.

مالی تاکید کرد که مسیر باز پیش رو همیشگی نخواهد بود، زیرا برنامه هسته‌ای ایران «عصاره اصلی» برجام را در معرض خطر گذاشته است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

مالی همچنین در مصاحبه‌ای دیگر با رادیو سراسری آمریکا، با انتقاد از اصرار مقام‌های جمهوری اسلامی به گفت‌وگوی غیرمستقیم با ایالات‌متحده در وین گفت: «ما در یک اتاق هتل خواهیم بود و منتظر می‌مانیم تا گزارش دیگرانی را بشنویم که ایران قبول می‌کند با آنها صحبت کند.»

در همین حال، پولیتیکو به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد که اگرچه ایالات‌متحده به صورت فعالانه برای رسیدن به یک «توافق موقت» هسته‌ای با ایران تلاش نمی‌کند، اما این احتمال وجود دارد که این گزینه از سوی «یک طرف ثالث» در مذاکرات مطرح شود، که رد آن می‌تواند «یک خطای دیپلماتیک» باشد.

از سوی دیگر، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، با اشاره به شروع رایزنی‌های غیر رسمی دوجانبه در وین، در توییتی گفت که دوشنبه مذاکرات جهت احیای برجام آغاز خواهد شد و رسیدن به یک توافق نیازمند تلاش‌های فراوانی است.

در آستانه مذاکرات وین، برخی خبرنگاران غربی گزارش داده‌اند هیات ایرانی بسیار پرشمار است و حدود ۴۰ نفر را شامل می‌شود.

رسانه‌های ایران نیز روز شنبه گزارش دادند که علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای، وارد وین شد.

در همین حال، دنی دانون، سفیر پیشین اسرائیل در سازمان ملل، در توییتی نوشت: «قرار است دوشنبه مذاکرات هسته‌ای با ایران از سر گرفته شود. تصاویر بی‌رحمانه‌ای که از اعتراضات علیه کم‌آبی در اصفهان منتشر می‌شود، به ما یادآوری می‌کند که این رژیم چقدر خطرناک است.»

سفیر پیشین اسرائیل در سازمان ملل افزود: «غرب باید در مقابل رژیم ایران قدرت و قاطعیت نشان دهد، وگرنه تا چند سال آینده همه ما با واقعیت ایران جنایتکار با قابلیت‌های هسته‌ای بیدار خواهیم شد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy