Sunday, Nov 28, 2021

صفحه نخست » بازآفرینی عطر معروف دیور توسط طراح ایرانی فرانسوی

perfume_112821.jpgسارا باقری - ایندیپندنت فارسی

ایندیا مهدوی که پیش‌تر درطراحی صندلی‌های معروف دیور با این خانه مد همکاری کرده بود این بار جان تازه‌ای به عطر معروف این خانه مد داده است.

طراحی خاص بطری J'adore که اولین بار در سال ۱۹۹۹ عرضه شد، همیشه آن را در میان همتایان خود در قفسه عطر متمایز کرده است.

بطری اصلی J'adore که شکلی تقریباً قطره‌ای اشک دارد با گردن دنده‌ای طلایی، هم گلدان‌های دوران باستان یونان را به یاد می‌آورد و هم شباهت‌هایی به نمای کمر باریک طرح‌های انقلابی دیور دارد.

به گزارش نشریه وال‌پیپر طراحی مهدوی ساختار اولیه بطری J'adore را حفظ کرده است، اما به آن یک پیچ‌وتاب جدید داده است و این طرح زیبا در مجموعه‌ای از هزار بطری توسط شیشه گران چیره‌دست در مورانو، ونیز ایتالیا ساخته شده است.

طراحی نهایی بطری نمونه‌ای از یک اثر هنری نفیس است که با دست‌ ساخته، شیشه گر در آن دمیده سپس با استفاده یک خط ظریف از رنگ طلایی تکمیل شده است تا نمادین‌ترین ویژگی‌های صنعت مورانو را بیان کند.

از ایندیا مهدوی متولد ۱۹۶۲، معمار و طراح ایرانی-فرانسوی اغلب با عنوان «ملکه رنگ» یاد می‌شود و بیشتر به خاطر فضاهای عجیب‌وغریب و فرم‌های بازیگوش شهرت دارد.

مهدوی در تهران از پدری ایرانی و مادری انگلیسی-مصری متولد شد. تربیت در خانواده‌ای چند فرهنگی، تأثیر زیادی بر کار او داشت.

با تبدیل شدن مهدوی به یک نام آشنا، فرصت‌هایی برای او ایجاد شد تا با طراحان، خانه‌های مد و سازندگان مختلف همکاری کند. در تمامی این پروژه‌ها، رنگ‌ها و نقش‌های غنی از طرح‌های مهدوی به چشم می‌خورد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

یکی از اولین همکاری‌های او با JEM، طراح جواهرات در سال ۲۰۱۱ بود. با این شرکت «اخلاق‌گرا» برای ایجاد خط طلایی همکاری کرد. برخی از پروژه‌های قابل‌توجه او عبارت‌اند از مجموعه اشیاء عشایری لویی ویتون، نسپرسو و رنگ های طراحی داخلی برای Meriguet-Carrère در سال ۲۰۱۹.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy