Friday, Dec 3, 2021

صفحه نخست » ورود بزرگترین کلاهبردار کشور به تهران پس از دستگیری در مسکو

arrest_120221.jpgایران وایر - هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی اعلام کرده بزرگترین کلاهبردار کشور پس از دستگیری در مسکو به ایران بازگردانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان تصاویری از لحظه پیدا شدن چند نفر از هواپیما را منتشر و مدعی شده این فرد ۴۰۰ میلیون دلار معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی درباره دستگیری این فرد که به گفته وی به مسکو متواری شده بود، گفته: این فرد در اصل رئیس یک گروه ۱۵ نفره است که روش مجرمانه آن‌ها تاسیس شرکت‌های داخلی و بین‌المللی بوده و از مسیر این شرکت‌ها اقدام به کلاهبرداری از تجار و صرافی‌ها می‌کردند.

هادی شیرزاد درباره مراحل دستگیری این فرد گفت، سال ۹۹ بر اساس دستور مرجع قضایی درخصوص صدور اعلان قرمز برای این افراد به پلیس بین‌الملل، اقدامات پلیس ایران شروع شد.

شیرزاد ادامه داد: پس از شهریور ۹۹، درخواست را صادر کردیم و بعد از ۳ ماه برای این ۱۵ نفر اعلان قرمز صادر شد. اواخر ۹۹ چند نفر از آن‌ها شناسایی و به کشور استرداد شدند. سر دسته اصلی این باند در کشور روسیه شناسایی شد سپس از ما مدارک استرداد در خواست شد.

وی گفت: همکاری وزارت امور خارجه، دستگاه قضایی، سفارت ایران در مسکو و پلیس بین‌الملل مسکو در دستگیری این کلاهبردار تاثیر زیادی داشت و منجر شد که دادگاه روسیه رای استرداد این فرد به ایران را صادر کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پلیس ایران هویت این فرد را اعلام نکرده و پیش از این نیز گزارشی درباره گروه تحت هدایت او منتشر نشده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy