Tuesday, Dec 7, 2021

صفحه نخست » آمریکا جمعی از فرماندهان امنیتی ایران را به‌دلیل سرکوب اعتراضات تحریم کرد

tahrim_120721.jpgرادیو فردا - وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ آذر جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای امنیتی ایران، از جمله غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس اطلاعیه‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده است، سید رضا موسوی اعظمی، فرمانده تیپ یکم امیرالمومنین سپاه، علی همتیان و مسعود صفدری از از بازجویان سپاه پاسداران، حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی، صغری خدادادی رئیس زندان قرچک و لیلا واثقی، فرماندار قلعه‌ حسن‌خان همراه با محسن ابراهیمی، فرمانده نیروهای ویژه پاسداران ولایت، و محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه پاسداران، از جمله افرادی هستند که به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

یگان‌های ویژه ناجا و «نیروهای ویژه پادوحشت» موسوم به «نوپو» نیز در این فهرست هستند.

افراد و نهادهای یاد شده که به سرکوب اعتراضات در ایران و نقض حقوق بشر متهم شده‌اند، با استناد به قوانین مگنیتسکی و کاتسا در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا نیز در فروردین امسال تعدادی از این افراد را به اتهام سرکوب خشن اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های حقوق بشری خود اضافه کرده‌ بود.

آمریکا همچنین تشکیلات «نیروهای ویژه پاسداران ولایت» از زیرمجموعه‌های یگان ویژه نیروی انتظامی، همچنین زندان مرکزی اصفهان و زندان زاهدان را همراه با یگان ویژه ناجا به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

اتحادیه اروپا فروردین امسال زندان مرکزی تهران بزرگ (زندان فشافویه) و زندان رجایی‌شهر را در لیست تحریم‌ها قرار داده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy