Tuesday, Dec 7, 2021

صفحه نخست » فیفا اجازه ورود تماشاگران زن به مسابقات باشگاهی ایران را الزامی کرد

fifa_120721.jpgدویچه وله - فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داده است که طبق تعهد معاون وزیر ورزش و سرپرست سابق فدراسیون فوتبال ایران، اجازه ورود زنان به استادیوم برای همه مسابقات فوتبال داخلی الزامی است.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران به این نهاد گوشزد کرده است که زنان باید از موقعیت و امکان ورود به استادیوم‌‌های کشور برای تماشای بازی‌های داخلی، بدون هیچ گونه محدودیتی، برخوردار باشند.

فیفا در این نامه به فدراسیون فوتبال ایران هشدار داده است که طبق تعهد معاون وزیر ورزش پیشین (محمدرضا داورزنی) و سرپرست سابق فدراسیون فوتبال این کشور (حیدر بهاروند) به زنان باید اجازه ورود به استادیوم برای تماشای هر گونه بازی فوتبال داخلی، چه مسابقات ملی، چه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و همچنین رقابت‌های باشگاهی داخلی داده شود.

فیفا در بهمن سال ۱۳۹۸ بر حساسیت ویژه خود پیرامون حضور زنان در بازی‌های باشگاهی ایران، تأکید کرده بود. این مسئله اما همچنان از سوی فدراسیون فوتبال ایران و مقامات حکومتی عملی نشده است.

در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران از جمله آمده است:

«در روز ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ هیئتی از فیفا به ایران آمد تا در مورد یافتن راهی برای بازشدن درِ ورزشگاه‌ها برای زنان در ایران، بحث و تبادل‌نظر کند. در آن جلسه، این تعهد از سوی معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال ایران مورد صورت گرفت که زنان در کنار بازی‌های ملی، همچنین اجازه خواهند یافت تا در همه مسابقات آتی لیگ قهرمانان آسیا که در ایران برگزار می‌شود و نیز در همه بازی‌های بازی‌های لیگ خلیج فارس، از ماه ژوئن ۲۰۲۰، حضور یابند.»

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

عدم اجرای این تعهدات از سوی مقامات جمهوری اسلامی در حال حاضر گریبان‌گر فوتبال ایران شده است. فیفا به این خاطر در حال بررسی تعیین فهرست اعمال مجازات برای فوتبال ایران است.

حال احتمال می‌رود که این موضوع به مشکلاتی اساسی و جدی برای فوتبال ایران در آستانه صعود تیم ملی فوتبال این کشور به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منجر شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy