Tuesday, Dec 21, 2021

صفحه نخست » قوۀ قضائیه: علی لاریجانی قابل تعقیب است

larijani_122021.jpgقوه قضاییه: اگر ثابت شود لاریجانی نامه شورای نگهبان را منتشر کرده، قابل تعقیب است

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره انتشار نامه محرمانه احراز نشدن صلاحیت علی لاریجانی گفت: افشا اسناد محرمانه و طبقه بندی شده به موجب قانون جرم محسوب می‌شود. چنانچه کسی به صورت غیرمجاز اقدام به افشا آنها کند قابل تعقیب است.

***

ایران وایر - ذبیح الله خداییان، روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰، از دستگاه‌های اطلاعاتی و ضابطان قضایی خواست تا بررسی کنند این نامه که مهر محرمانه نیز دارد، توسط چه کسی منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

به دنبال این اظهار نظر رسانه‌های ایران نوشته‌‌اند که احتمال تعقیب قضایی شخص علی لاریجانی، مشاور سابق رهبر جمهوری اسلامی، رئیس پیشین مجلس و نامزد رد صلاحیت‌شده‌ای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ وجود دارد.

دو روز پیش نامه شورای نگهبان به علی لاریجانی که در آن دلایل ردصلاحیت‌شدنش آمده بود، منتشر شد.

در این نامه سهیم‌بودن لاریجانی در نابسامانی‌ها و وضع موجود در ایران، رعایت نکردن اصل ساده‌زیستی مسئولان، سفرهای متعدد اعضای خانواده به خارج از ایران، اقامت و ادامه تحصیل برخی از منسوبان درجه‌یک او در انگلیس، مداخله یکی از فرزندانش در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس و مواضعش در اعتراضات سراسری سال ۸۸ از جمله دلایل رد صلاحیت او از نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

مشخص نیست این نامه چطور منتشر شده است. به دنبال انتشار آن روزنامه «شرق» نامه‌ای که لاریجانی در پاسخ به ردصلاحیتش به شورای نگهبان نوشته بود را منتشر کرد. لاریجانی در این نامه رد صلاحیت خود را «نادرست و نوعی بهانه‌گیری سطح پایین» خوانده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy