Wednesday, Dec 22, 2021

صفحه نخست » در مشهد از دختر هشت ساله تا زن ۵۰ ساله برای تأمین معاش به فروش موهای خود روی آورده‌اند

mou.jpg رادیو زمانه ـ روزنامه خراسان در گزارشی نوشت از دختر هشت ساله تا زن ۵۰ ساله برای تامین برخی مخارج خود از جمله تامین دارو و هزینه درمان به فروش موهای خود روی آورده‌اند.

پریا ۸ ساله با دو میلیون تومانی که بابت فروش انبوه مو‌های طلایی‌اش به دست آورد، یک تبلت دست دوم خرید.

سودابه، آرایشگری که به کار خرید و فروش مو می‌پردازد در مصاحبه با خراسان گفت: «چهار ماهی که خرید مو را شروع کرده‌ام، آن قدر فقر و درماندگی مشتری‌هایم را دیده‌ام و آن قدر اشک‌های دخترهای نوجوان و جوان را روی همین چهارپایه پاک کرده‌ام که احساس افسردگی می‌کنم. خرید موهای بلند و پرپشت و بعد هم فروش آن به آرایشگرانی که با اکستنشن آن‌ها را به موهای مشتریان پا به مدشان می‌چسبانند تا مویشان برای مدتی پرپشت و بلند باشد، سود خوبی دارد اما به این چیزهای ناگواری که باید ببینی نمی‌ارزد.»

👈 مطالب بیشتر در رادیو زمانه

در گزارش خراسان آمده است: زن ۵۰ ساله موهایش را فروخت تا بخشی از خرج داروهای شوهری را بدهد که حین کارگری از طبقه سوم ساختمان پرت شد و فلج ماند، مشتری دیگر ۲۱ ساله بود که موهایش را فروخت برای پرداخت قسط جهیزیه خواهر عقد کرده‌اش، دختر ۱۵ ساله موهایش را فروخت تا مخارج ثبت نام در دبیرستان را بدهد، این‌ها تنها چند نمونه از مشتری‌های سودابه در دو سه ماه اخیر بوده‌اند.

سودابه در مصاحبه با خراسان گفت: «اوایل با دیدن گرفتاری مشتری‌هایم، موهایشان را گران‌تر از آن چه قیمت داشت می‌خریدم اما ماجرا تمامی نداشت، بیش از ۸۰ درصد مشتری‌هایم از حاشیه شهر یا نقاط محروم مشهد می‌آیند و آن قدر فقیر هستند که گاه چون نتوانسته‌اند برای رسیدگی به موهایشان هزینه کنند، موهای آسیب‌دیده و کم‌پشتی دارند که قابل استفاده نیست.»

سودابه ماجرای مردی را تعریف می‌کند که یک هفته تمام پیگیر فروش موهای همسرش بود. او در مصاحبه با خراسان گفت: «به او گفته بودم موی ۵٠ سانت زنش را اگر سالم و پرپشت باشد، ۴٠٠ هزار تومان می‌خرم. شغلش جمع‌آوری ضایعات بود، هر روز زنگ می‌زد و پیام می‌داد. خلاصه یک روز به خانه‌شان در بولوار طبرسی شمالی رفتم، با شوق فراوان و خنده‌کنان در را باز کرد، حیاط ویرانه‌ای نمایان شد، داخل اتاق کوچکی زن نحیفی نشسته بود و لام تا کام حرف نمی‌زد، موهایش آن‌قدر کم‌پشت و بی‌جان بود که حدس زدم به طاسی مبتلا باشد. نمی‌دانید وقتی گفتم موها قابل خریداری نیست، چه حالی شدند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy