Wednesday, Jan 5, 2022

صفحه نخست » شنیده‌شدن صدای انفجار شدید در «شهر قدس» تهران

expl_010522.jpgدر حالیکه کاربران شبکه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای انفجار شدید در شهر قدس (قلعه حسن خان) تهران خبر می‌دهند، محسن نایبی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در این رابطه گفته است که موضوع «انفجار موشک» در محله قلعه حسن خان «شایعه» است و «حقیقت ندارد.»

ظهر چهارشنبه 15 دی، کاربران رسانه‌های اجتماعی از شنیده شدن صدای انفجار یک موشک بر فراز شهر قدس و وحشت مردم خبر داده بودند.

محسن نایبی در گفت‌و‌گو با خبرنگاری «ایرنا»، این خبر را تکذیب کرد و آن را «شایعه» خواند.

***

ایران اینترنشنال - پس از انتشار برخی گزارش‌ها در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر شنیده شدن صدای مهیبی در شهر قدس، روابط عمومی سپاه استان البرز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صدای شنیده‌شده در حومه کرج ناشی از «شلیک یک راکت در تمرین آموزشی و به صورت مدیریت شده» در یکی از مقرهای سپاه بود.

در این اطلاعیه که عصر چهارشنبه ۱۵ دی منتشر شده آمده که این گونه تمرینات سابقه دارد و توصیه شده به «شایعات» ساخته «معاندین و دشمنان» اعتنا نشود.

پیش از این نیز محسن نایبی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران «انفجار موشک» در شهر قدس را رد کرد و آن را «شایعه» خواند.

شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در ایران طی ماه‌های گذشته مسبوق به سابقه بوده است.

اواسط آبان ماه نیز صدای انفجاری در آسمان بادرود از توابع شهرستان نطنز شنیده شد و برخی از شهروندان اعلام کردند همزمان با شنیدن صدا، نور شدیدی در آسمان مشاهده کردند، اما فرمانده پدافند هوایی این منطقه اعلام کرد که «یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شده و جای هیچ گونه نگرانی نیست».

نوزدهم تیر ۱۴۰۰ هم گزارش‌هایی مبنی بر شنیده شدن صدای انفجاری بزرگ در اطراف صدا و سیما در تهران منتشر شد که در نهایت سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد چیز خاصی در محل مشاهده نشده است. همان روز صدا و سیما در گزارشی به گفت‌و‌گو با شهروندان پرداخت که در آن برخی از آن‌ها گفتند «کار کثیفی کرده‌اند» و «این کارها ما را قوی‌تر می‌کند».

همچنین در شهریور ۱۳۹۹ حادثه مشابهی در شرق تهران رخ داد که علت آن نیز مشخص نشد.

دلیل قطعی برق شب گذشته در شهر قدس، «مانور» بهره‌برداری بود

میثم جعفرزاده در گفت وگو با ایلنا، درباره اخباری مبنی بر وقوع انفجار و قطعی برق در غرب استان تهران اظهار داشت: در مورد انفجار اینکه اتفاق افتاده یا خیر اطلاعی ندارم، اما قطعی برق ربطی به انفجار نداشته است.

وی افزود: ساعت یک و نیم شب گذشته یک قطعی گذرای برق رخ داد و به سرعت و در عرض چند دقیقه هم شبکه متصل شد.

مدیر کل دفتر پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت نیرو خاطرنشان کرد: قطعی گذرای برق شب گذشته در شهر قدس مربوط به مانور بهره‌برداری بوده که باتوجه به تعدد مانورها در شبکه برق، امکان این موضوع وجود دارد. در حال حاضر نیز شبکه در شرایط کاملا نرمال در حال بهره‌برداری است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy