Sunday, Jan 9, 2022

صفحه نخست » شعار مرگ بر دیکتاتور در زندان اوین در پی درگذشت بکتاش آبتین + فایل صوتی

evin_010722.jpgایران وایر - به دنبال درگذشت بکتاش آبتین، نویسنده و شاعر زندانی، روز شنبه، ۱۸ دی، زندانیان سیاسی در بند ۸ زندان اوین، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

برخی منابع از زندان اوین خبر داده‌اند که زندانیان سیاسی بند ۸ این زندان، پس از انتشار خبر درگذشت بکتاش آبتین، در هواخوری بند با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و ... دست به اعتراض زدند.

صفحه اینستاگرام «جعفر عظیم‌زاده»، دبیر هیئت مدیره «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، در این‌باره نوشته است: «سپس همه آنان از سالن‌های مختلف با حضور در سالن ۸ (محل حبس بکتاش آبتین) در حالی که رئیس‌بند و مسئولین حفاظت زندان نیز در آنجا بودند به سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور و دیگر شعارها ادامه دادند».

براساس این گزارش به دنبال افزایش شعارها، «رئیس بند و مسئولین حفاظت زندان مجبور به ترک سالن شدند».

زندانیان سیاسی بند ۸ اوین پس از این اعتراض که نزدیک به یک ساعت ادامه داشت با ترک سالن دست به تحصن در کریدور مقابل سالن ۸ زده‌اند و این تحصن و اعتراض دست‌کم تا ساعت ۵ عصر روز شنبه ادامه داشت.

«کانون نویسندگان ایران» روز شنبه، ۱۸ دی۱۴۰۰‌، در بیانیه‌ای کوتاه خبر داد که بکتاش آبتین، نویسنده و شاعر زندانی، در بیمارستان درگذشت.

در این بیانیه آمده بود: «بکتاش آبتین (۱۴۰۰- ۱۳۵۳)، شاعر، فیلمساز و عضو پایدار و برجسته‌ کانون نویسندگان ایران که جان شیرین خود را فدای آزادی کرد، از میان ما رفت.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پیش از این همسر بکتاش آبتین در گفت‌وگو با «خبرنگاری جرم نیست» گفته بود: «خواستند او را بکشند. به کما رفته است و جانش در خطر است».

آقای آبتین در تاریخ ۵مهر۱۳۹۹ در اوج بحران شیوع کووید ۱۹ در ایران، برای تحمل دوران محکومیت به زندان اوین تهران منتقل شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy