Saturday, Jan 8, 2022

صفحه نخست » اعلام آمادگی تلویحی خامنه ای برای توافق با غرب

kh2.jpgعلی خامنه‌ای: مذاکره و تعامل با «دشمن» به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست

رادیو فردا - رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید این‌که در مقطعی با «دشمن» مذاکره، صحبت و تعامل می‌شود «به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست».

آیت‌الله علی خامنه‌ای روز یکشنبه ۱۹ دی در دیدار مجازی با گروهی از مردم قم گفته که «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو» جزو اصول انقلاب است و جمهوری اسلامی «تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد».

رهبر جمهوری اسلامی در این سخنرانی مانند تمام دوران زمامداری خود بار دیگر به آمریکا حمله کرد و مدعی شد که ایالات متحده «از بن دندان با نظام اسلامی دشمن است» زیرا به ادعای او «این نظام را برخاسته از دین و مظهر اعتقادات دینی ملت می‌داند».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

تهران و واشینگتن از زمان اشغال سفارت ایالات متحده در ایران توسط دانشجویان موسوم به «پیرو خط امام» در ۱۳ آبان ۵۸ مناسبات دیپلماتیک با هم ندارند و در بیش از چهار دهه گذشته بر سر برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها، برنامه موشکی جمهوری اسلامی و نقش منطقه‌ای تهران شدیدا با هم اختلاف دارند.

دو کشور هم اکنون در وین به صورت غیرمستقیم با هم مذاکره می‌کنند تا راهی برای بازگشت به تعهدات‌شان در چارچوب برجام و رفع تحریم‌های ایران پیدا کنند. به رغم گذشت هشت دور از مذاکرات، گزارش شده که پیشرفت‌ها محدود بوده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy