Sunday, Jan 9, 2022

صفحه نخست » کارکنان قوه قضاییه شعار «رئیسی دروغ‌گو» سر دادند + فیلم

lier_010922.jpgرادیو بین المللی فرانسه - کارکنان معترض قوه قضاییه ایران برای دومین روز پیاپی تجمع کردند و شرکت‌کنندگان در تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران شعار «رئیسی دروغ‌گو» سر دادند. ابراهیم رئیسی در زمانی که رییس قوه قضاییه بود قول داده بود حقوق این کارمندان را افزایش دهد اما او که اکنون ریاست دولت را در اختیار دارد، نظر خود را تغییر داده است.

این تجمع همزمان در دیگر شهرهای ایران از جمله شهرهای اصفهان، ایلام، کرج، ایلام و یزد برگزار شده است و شرکت‌کنندگان شعارهایی علیه «نفاق» دولت و مجلس شورای اسلامی سر دادند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارکنان دستگاه قضایی برای دومین روز به منظور پیگیری مطالبات خود در زمینه حقوق‌ها و دستمزدها صبح روز یکشنبه در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و با شعارهای خود خواستار اجرای «طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه» شدند.

این در حالی است که روز شنبه در پی تجمع کارکنان دستگاه قضایی در برخی شهرها معاون اول قوه قضائیه ضمن ابراز تاسف از تصویب نشدن طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه از تلاش رئیس دستگاه قضایی و موافقت دولت برای جبران مشکلات معیشتی کارکنان در سال جاری خبر داد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ با کلیات طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه مخالفت کردند.

میثم لطیفی رییس سازمان اداری استخدامی کشور در مخالفت با این طرح گفت: «ما در دولت نگران مطالبه همسانسازی حقوق و تسری آن به سایر دستگاه ها هستیم و امکان دارد این مطالبه به سایر دستگاه ها منتقل شود و باعث ایجاد نارضایتی شود.»

یکی از کارکنان دادگستری که نخواست نامش فاش شود، در این‌باره به ایلنا گفت: زمانی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه بود، طرحی برای افزایش حقوق کارکنان دادگستری در دستور کار قرار داد که با مخالفت مجلس در آن زمان، این طرح اجرایی نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به عدم تصویب کلیات طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه گفت: رئیس جمهور در زمانی که در رأس قوه قضائیه بود، انتقاد داشت که چرا حق و حقوق قضات و کارکنان داده نمی شود، اما وقتی که در صحنه عمل حاضر می شود، معاون استخدامی خود را به مجلس فرستاده تا با این طرح مخالفت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy