Thursday, Jan 13, 2022

صفحه نخست » اظهارات پدر همسر زینب سلیمانی، موجب واکنش تند سفیر عربستان سعودی شد

صدای آمریکا - در حالیکه دولت لبنان به دنبال بهبود روابط به عربستان سعودی است، یک اظهارنظر از مقام ارشد حزب الله لبنان که پدر همسر زینب سلیمانی، دختر فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه است، به واکنش تند یک مقام عربستان سعودی منجر شد.

112.jpg

هاشم صفی الدین (فرد روحانی در عکس) یکی از مقامات ارشد حزب الله و پدر همسر زینب دختر قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه است.
***

به گزارش آسوشیتدپرس، هاشم صفی الدین، مقامات ارشد حزب الله و پدر همسر زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، طی سخنرانی خود در کنفرانسی در جنوب بیروت گفت عربستان سعودی باید از سیاست «قلدری» در قبال دیگران و همچنین مداخله در امور داخلی لبنان دست بردارد.

دقایقی پس از پایان سخنرانی صفی‌الدین، ولید بخاری، سفیر عربستان در لبنان در توئیتی نوشت: «حقیقت دردناک این است که حزب‌الله تروریست بالاتر از دولت عمل می‌کند.»

آسوشیتدپرس می‌نویسد که حزب الله لبنان روز چهارشنبه ۲۲ دی در جنوب بیروت میزبان کنفرانسی با حضور چهره‌های اپوزیسیون سعودی بود، حرکتی که به نوشته این خبرگزاری قطعا خشم ریاض را به دنبال خواهد داشت.

این گردهمایی در شرایطی برگزار شد که دولت لبنان تلاش دارد تا روابط با عربستان سعودی را بهبود بخشد. روابط دو کشور در ماه اکتبر و زمانی که ریاض سفیر خود را از بیروت فراخواند و تمام واردات لبنان را ممنوع کرد، به پایین ترین سطح خود رسید.

به گزارش آسوشیتدپرس، این کنفرانس با حضور شخصیت‌های مخالف سعودی و همچنین اعضای شورشیان حوثی یمن برگزار شد.هدف این مراسم گرامیداشت سالگرد اعدام یک روحانی بانفوذ شیعه سعودی، به نام نمر النمر بود.

عربستان شیخ نمر را در ژانویه ۲۰۱۶ و در یک اعدام دسته جمعی - ۴۷ نفر- اعدام کرد. او از منتقدان صریح رهبران عربستان و یکی از رهبران اعتراضات شیعیان شرق این کشور در سال ۲۰۱۱ بود که خواستار حقوق بیشتر و رفتار عادلانه در عربستان بوده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy