Thursday, Jan 13, 2022

صفحه نخست » قتل شِبه عمد، جان کیوان صمیمی در خطر است

murder_011222.jpgکیوان صمیمی روزنامه‌نگار ۷۳ ساله زندانی پس از نوشتن نامه‌ای درباره مرگ بکتاش آبتین به تبعید تهدید شده است.

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای هشدار داده که جان کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار زندانی، در خطر است. در این بیانیه عنوان شده که کیوان صمیمی پس از انتشار نامه‌ای از داخل زندان با عنوان "قتل شبه عمد" درباره مرگ بکتاش آبتین به تبعید به زندان دیگری تهدید شده است.

کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا، رییس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و عضو شورای فعالان ملی‌مذهبی ایران، در تجمع روز جهانی کارگر در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ دستگیر و یک ماه بعد به طور موقت آزاد شد.

او در خرداد ۹۹ به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" به سه سال زندان محکوم شد. این حکم در آذرماه سال گذشته و اوج شیوع کرونا اجرایی شد.

***

قتل شِبه عمد، کیوان صمیمی

در زندان چه می‌گذرد

هر چه فریاد داریم، بر سر آمران امنیتی بزنیم که ظلم کردند به ما و جنایت کردند علیه بکتاش آبتین. کسی که به او ظلم شده باشد اگر حتی کلماتی زشت را فریاد بزند، خداوند این عمل را نادرست نمی داند(سوره‌ی نساء-آیه‌ی ۵۴۸).

فرد میانسالی که بیماری زمینه ایی دارد و یکبار هم به کرونا مبتلا شده اما باز هم بَرَش‌گردانی به زندان، این ظلم و تصمیم خطرناک و غیرقانونی شبه‌عمد است و یا حتی عمد؟

یک‌ماه بعد از برگشتنش، از دوستان و جوانان جدایم کردند و منتقلم کردند به اینجا در بند۴ اما خیالم راحت بود که او در بند۸ است و یاران را سامان می‌دهد. بکتاش اهل کار جمعی بود و در مقابل ظلم هم دارای موضعی صریحاً طلبکارانه و البته همزمان اهل مذاکره هم بود. دغدغه و درد اگر مطالبه‌گری و فریاد را برنیاورَرَد، درد نیست و حداکثر می توان به آن گفت نارضایتی. او درد داشت و اعتراض می‌کرد نه مثل بسیاری که فقط حرف می‌زنیم و شاید هم بعضیمان قشنگ می‌نویسند ولی می‌ترسیم و پرهیز می‌کنیم از اعتراض در میدان و خیابان.

ادامه خواهیم داد راهش را با حضور مستمر و مسالمت آمیز اما اعتراضی در میدان عمل که حق طبیعی و قانونی‌مان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy