Saturday, Jan 15, 2022

صفحه نخست » عبدالله شهبازی ایدئولوگ ضدآمریکایی رژیم ایران در ایالات متحده اقامت دارد

shahbazi_011522.jpgدر حالی که مقامات سابق رژیم ایران به آسانی به آمریکا سفر و مهاجرت می‌کنند، پناهجویان ایرانی سال‌ها پشت درهای بسته می‌مانند

العربیه - منابع اپوزسیون ایران می‌گویند عبدالله شهبازی، ایدئولوگ نزدیک به رژیم جمهوری اسلامی که به مواضع ضدآمریکایی شهرت دارد، اخیرا در ایالات متحده مشاهده شده و به نظر می‌رسد در این کشور اقامت دارد.

به گفته این منابع، این امر باعث واکنش شدید مخالفان جمهوری اسلامی به وزارت خارجه آمریکا شده است.

عبدالله شهبازی که در دوران حکومت پهلوی از اعضای حزب کمونیستی «توده» بود، پس از انقلاب 1357 دستگیر شد و منتقدانش می‌گویند او پس از زندان تبدیل به یک «تواب» و «کارگزار امنیتی» رژیم ایران شد.

شهبازی از سال 1367 تا 1377 رئیس «مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی» بوده که یکی از «ویترین‌های وزارت اطلاعات» برای تبلیغ روایات تاریخی مورد علاقه رژیم بود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سال 1374 شهبازی را به ریاست مؤسسه تخصصی «مطالعات تاریخ معاصر ایران» منصوب کرد.

از مروجان «تهاجم فرهنگی»

در دهه 1370 شمسی شهبازی یکی از مروجان اصلی تئوری توطئه «تهاجم فرهنگی» بود که ادعا داشت غرب، به‌ویژه ایالات متحده، نیروهای تاثیرگذار جامعه ایران را جذب و تربیت می‌کند تا از طریق آنها به جمهوری اسلامی ضربه بزند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

این تئوری توطئه بهانه مناسبی برای دستگاه امنیتی مخوف رژیم ایران فراهم کرد تا کشتار دسته جمعی روشنفکران، نویسندگان و هنرمندان ایرانی را آغاز کند، رویدادی که متعاقباً به «قتل‌های زنجیره‌ای» معروف شد.

منتقدان می‌گویند شهبازی پس از آشکار شدن قتل‌ روشنفکران، با هدایت دستگاه‌های امنیتی ایران به «سفیدنمایی» این جنایت بزرگ اقدام کرد. او در این راستا کتابی چند جلدی با عنوان «زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران» منتشر کرد.

او در این کتاب مدعی شد که «زرتشتیان، فراماسون‌ها، بهائیان و یهودیان همگی تحت هدایت اسرائیل در طول تاریخ با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا به ایران آسیب برسانند».

«کتاب سال»

این کتاب در سال 1385 به عنوان «کتاب سال» جمهوری اسلامی برگزیده شد. دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی سال‌ها به منظور «تقویت احساسات ضد بهایی، ضدیهودی و ضد اسرائیلی» از این کتاب بهره‌برداری کرده و مخالفان و منتقدان را تحت عناوینی همچون «یهودی مخفی» و «بهایی مخفی» تحت پیگرد قرار داد.

مخالفان رژیم ایران در آمریکا به «سندیکای خبری یهودیان» گفته‌اند، در حالی که وزارت خارجه آمریکا در دوران دولت‌های بایدن و اوباما به آسانی امکانات مهاجرت به ایالات متحده را برای مقامات سابق رژیم ایران مانند شهبازی فراهم کرده است، پناهجویان مخالف جمهوری اسلامی که از آزار و اذیت آن رژیم فرار کرده‌اند و برخی از آنها در کشورهای ثالث ناامن با خطر از دست دادن جان خود دست و پنجه نرم می‌کنند، سال‌ها پشت درهای بسته نگه داشته می‌شوند.

به گفته آنها، یکی از دلایل اصلی گمراهی دولت و افکار عمومی آمریکا درباره وضعیت ایران این است که رژیم جمهوری اسلامی «ماموران امنیتی» خود را با کمک «رابط»‌های خود در داخل دولت و وزارت خارجه آمریکا به این کشور صادر و در اندیشکده‌ها، رسانه‌ها و دانشگاه‌ها تحت عنوان «کارشناس» و «پژوهش‌گر» مستقر می‌کند و سپس این افراد به منابع اصلی ترویج اطلاعات نادرست درباره ایران تبدیل می‌شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy