Friday, Jan 21, 2022

صفحه نخست » فیسبوک حساب کاربران جعلی ایرانی در اینستاگرام را حذف کرد

E09D8B22-0D61-4DAA-BD2A-4FED5C614424.pngرادیو فرانسه

شرکت متا پلتفرم، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام روز پنج‌شنبه ۲۰ ژانویه/۳۰ دی ماه، از حذف شبکه‌ای از حساب‌های جعلی که منشأ آن‌ها در ایران بوده است خبر داد. دلیل حذف حساب کاربران جعلی ایرانی در اینستاگرام، انتقاد از دولت بریتانیا و انتشار محتوا برای جدایی طلبی در اسکاتلند عنوان شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بازرسان شرکت متا پلتفرم، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام روز پنج‌شنبه ۲۰ ژانویه/۳۰ دی ماه، اعلام کردند شبکه‌ای از حساب‌های جعلی را که منشأ آن ایران بود، حذف کرده‌اند.

طبق اعلام بازرسان شرکت متا، این حساب‌های جعلی کاربران اینستاگرام را با انتشار پست‌هایی در حمایت از استقلال اسکاتلند از بریتانیا هدف قرار می‌داد.

شرکت متا پلتفرم همچنین تاکید دارد، کاربران حساب‌های جعلی خود را شهروندان بریتانیایی و اسکاتلندی معرفی کرده و دولت بریتانیا را مورد انتقاد قرار می‌داند.

انتشار عکس‌ها و کاریکاتورهایی مربوط به موضوع اسکاتلند و استفاده از هشتگ‌های رایجی که جدایی اسکاتلند را تبلیغ می‌کنند، برخی از فعالیت‌‌های این شبکه جعلی بوده است.

بنا بر اعلام شرکت متا، برخی از این حساب‌های جعلی از عکس‌های شخصیت‌های رسانه‌ای و افراد مشهور به عنوان عکس پروفایل خود استفاده می‌کردند.

شرکت متا تاکنون جزئیات بیش‌تری در مورد این که چه کسانی ممکن است در فعالیت‌های این شبکه نقش داشته باشند ارائه نکرده است.

با این وجود، بازرسان شرکت متا گفته‌اند، شبکه جعلی جدید با یک شبکه کوچک دیگر مستقر در ایران که در دسامبر سال ۲۰۲۰ حذف شده بود، ارتباط داشته است.

فیس‌بوک سال گذشته (۲۰۲۱) اعلام کرد که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با استفاده از حساب‌های کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی تلاش داشت نتایج همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ استقلال اسکاتلند از بریتانیا را تحت تاثیر قرار دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy