Sunday, Jan 23, 2022

صفحه نخست » پیروزی تاریخی دختر تنیس‌باز ۱۷ ساله ایرانی در گراند اسلم استرالیا

meshkat.jpgدویچه وله - مشکات الزهرا صفی، تنیس‌باز ۱۷ ساله ایرانی با پیروزی در نخستین دیدار خود در رقابت‌های گراند اسلم استرالیا به دور دوم راه یافت. او به عنوان اولین تنیس‌باز ایرانی به جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جوانان جهان راه یافته است.

مشکات الزهرا صفی، از پدیده‌های روز ورزش ایران است. این تنیس‌باز ۱۷ ساله با موفقیت‌های اخیر خود و راه‌یابی به عنوان اولین ایرانی به جمع ۱۰۰ تنیس‌باز برتر جوانان جهان، در مسابقات تنیس گراند اسلم جوانان ۲۰۲۲ استرالیا حضور دارد.

مشکات الزهرا صفی در نخستین دیدار خود در رقابت‌‌های گرانداسلم استرالیا در روز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) دوباره تاریخ‌ساز شد. او موفق شد در مجموع با نتیجه ۲ بر صفر مقابل آنجا نایار، تنیس‌باز کشور میزبان، پیروز شود.

مشکات الزهرا صفی ست نخست را با نتیجه ۶ بر ۴ به سود خود به پایان رساند. او سپس در ست دوم نیز بر روند بازی تسلط داشت و این ست را هم با حساب ۶ بر ۳ به نفع خود رقم زد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

رقابت‌های گراند اسلم جوانان استرالیا از روز ۲۹ دی ماه (۱۹ ژانویه) با حضور برترین‌های تنیس جهان در استرالیا آغاز شده است. مشکات الزهرا صفی حال پس از پیروزی دیدار نخست، در پیکار بعدی خود در مرحله دوم این مسابقات به دیدار برنده نمایندگان بلژیک یا قزاقستان می‌رود.

مشکات الزهرا صفی پس از کسب نتایج‌مطلوب در مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال، به رتبه ۷۴ رنکینگ تنیس‌بازان جوان جهان صعود کرده است و حال از چهره‌های مطرح در عرصه بین‌المللی تنیس به شمار می‌رود. او با این عملکرد جواز حضور در رقابت‌های گراند اسلم جوانان ۲۰۲۲ در استرالیا کسب کرد.

این تنیس‌باز جوان ایرانی در جدول اصلی گراند اسلم استرالیا حضور دارد. تونی آندروویچ، مربی اهل کرواسی، این بازیکن را در مسابقات گراند اسلم استرالیا همراهی می‌کند.

مشکات الزهرا صفی‌پس از پیروزی در نخستین دیدار خود در گرنداسلم استرالیا می‌گوید: «خیلی خوشحالم که توانستم در این روز عالی برای تنیس ایران، مردم ایران را خوشحال کنم. حس فوق‌العاده‌ای دارم. از همه ایرانی‌ها بابت حمایت‌شان از من، ممنون هستم.»

او ادامه می‌دهد: «از الان خودم را برای مسابقه بعدی که پس‌فردا هست، آماده می‌کنم. امیدوارم که این راه ادامه پیدا کند و درهای جدیدی برای تنیس ایران باز شود.»

مشکات الزهرا صفی اهل شهر کرج است. او ورزش تنیس را از آکادمی آپت در ایران و زیر نظر دو مربی حرفه‌ای، تونی اندروویچ و وردان لوبیچیک، آغاز کرد.

مشکات الزهرا صفی بعد از چندین سال فعالیت در رده سنی نوجوانان در عرصه تنیس، در طی فقط یک سال، شش مقام قهرمانی در هفت تورنمنت جهانی را از آن خود کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy