Tuesday, Jan 25, 2022

صفحه نخست » فحاشی رکیک و زیرلفظی بایدن به خبرنگار فاکس

biden_012522.jpgیورونیوز - جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه در جریان یک گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز از عبارت توهین آمیز استفاده کرد.

ماجرا از آنجا شروع شد که وقتی جو بایدن از جلسه شورای رقابت بیرون آمد، پیتر دوسی، خبرنگار فاکس نیوز از او در خصوص تاثیر تورم بر انتخابات میان دوره‌ای آمریکا پرسید، اینکه آیا از نظر بایدن تورم می‌تواند بر انتخابات میان دوره‌ای آمریکا تاثیر منفی بگذارد.

بایدن پاسخ داد: «تورم بیشتر، این یک دارایی بزرگ است.» او در حالی که متوجه نبود میکروفنش هنوز روشن است افزود: «عجب احمق حرامزاده‌ای.»

***

قیمت‌ها در ایالات متحده در ماه دسامبر به شدت افزایش یافت و به بزرگترین افزایش سالانه تورم در نزدیک به چهار دهه اخیر تبدیل شد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

دوسی سپس به مجری فاکس نیوز گفت که در عرض یک ساعت پس از این توهین، جو بایدن با تلفن همراه دوسی تماس گرفت و گفته: «موضوع شخصی نیست، رفیق.»

کاخ سفید هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.

بایدن که از یک سال پیش رئیس جمهور آمریکا شد، متعهد شده بود که در قبال هرگونه بی احترامی در میان اعضای دولتش موضع سختی اتخاذ کند.

بایدن در مراسم تحلیف اعضای دولت خود گفته بود: «اگر زمانی با من کار می‌کنید بشنوم که با همکار دیگری یا مخاطبی با بی‌احترامی رفتار می‌کنید، به شما قول می‌دهم که شما را در جا اخراج خواهم کرد...همه حق دارند که با نجابت و وقار با آنها رفتار شود.»

دونالد ترامپ، سلف بایدن، در گردهمایی‌ها و کنفرانس‌های خبری بارها به خبرنگاران حمله می‌کرد که باعث خوشحالی بسیاری از حامیانش میشد.

دوسی خبرنگار کاخ سفید شبکه خبری فاکس نیوز است، شبکه‌ای با گرایش محافظه‌کارانه که رویکردی انتقادی به ریاست جمهوری بایدن و دموکرات‌ها دارد.

دفتر آمار کار آمریکا علت افزایش کم سابقه نرخ تورم در این کشور را کاهش عرضه به دلیل تبعات همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش تقاضا در پی کاهش محدودیت‌های اجتماعی گزارش کرده است. چنان که بیشترین سهم در افزایش نرخ تورم را رشد ۳۰ درصدی شاخص انرژی و ۵.۳ درصدی مواد غذایی داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy