Sunday, Jan 30, 2022

صفحه نخست » نگرانی خامنه‌ای از قرار گرفتن مردم در برابر نظام

fear_013022.jpgخامنه‌ای: دشمن از طریق جنگ اقتصادی به‌دنبال قراردادن مردم در برابر نظام است، او آمارهای اقتصادی این کشور در دهه اخیر را «خرسندکننده» ندانست

العربیه - علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در اظهاراتی گفت، فروپاشی اقتصادی ایران، «هدف دشمن» و مقدمه‌ای برای «قراردادن مردم در مقابل نظام جمهوری اسلامی» است. به گفته خامنه‌ای، «دشمن» از طریق جنگ اقتصادی به دنبال رسیدن به منافع سیاسی خود است.

خامنه‌ای، یک‌شنبه 30 ژانویه که در جمع تولیدکنندگان و مسئولین اقتصادی این کشور سخنرانی می‌کرد، به آمارهای اقتصادی ایران که نشانگر وضعیت وخیم معیشتی شهروندان این کشور است، اشاره کرد و تلویحاً مقصر را «تصمیم‌گیری‌های غلط یا کم‌کاری‌های» دولت پیشین حسن روحانی دانست.

او در این زمینه با اشاره به این‌که «عامل اصلی مشکلات صِرف تحریم نیست» تصریح کرد: «آمارهای اقتصادی دهه 90 حقاً و انصافاً خرسندکننده نیست.»

***

کیهان لندن - رژیم می‌ترساند چون خودش از خشم و اعتراض مردم می‌ترسد!

- جمهوری اسلامی چون معتقد است «نخستین عقب‌نشینی بزرگترین عقب‌نشینی» است، هر روز بر خشم همگانی علیه خود می‌افزاید.

- سرکوب خشن و عریان با ضعف و هراس حکومت‌هایی مانند رژیم ایران رابطه مستقیم دارد. هرچه ضعیف‌تر و هراسان‌تر، دامنه‌ی سرکوب بیشتر!

- کشتن نوید افکاری گذشته از ایرادهای فاحش حقوقی، یک پیام روشن از سوی نظام به مردم داشت: می‌کُشم تا بمانم!

***

خامنه‌ای در اظهارات خود، به آمارهای تورم، رشد نقدینگی، تشکیل سرمایه و رشد تولید ناخالص داخلی در ایران اشاره کرد و گفت، اگر مسئولین به شکل بهتری اقتصاد این کشور را هدایت کنند، «یقیناً وضع اقتصاد کشور امروز خیلی بهتر بود.»

«مرکز آمار ایران» در گزارشی که ماه گذشته منتشر کرد، به بررسی آخرین وضعیت اقتصادی ایران پرداخت.

بر اساس این گزارش، رشد نقدینگی ایران در ماه اخیر 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

بر اساس آمارهای رسمی، تورم سالانه نیز برای خانوارهای این کشور به 42.4 رسیده است.

خامنه‌ای در حالی از این آمارهای رسمی اظهار ناخرسندی می‌کند که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوی این کشور در ماه گذشته و در مصاحبه‌ای با «صدا و سیما» مدعی بود که دولت او توانسته روند رشد نقدینگی و چاپ پول را مهار کند.

رهبر ایران در ادامه اظهارات خود با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت، برخی بنگاه‌های اقتصادی در این کشور منتظر رفع تحریم‌ها نماندند و «نمونه‌های موفقی» در زمینه رشد اقتصادی بوده‌اند.

او در ادامه عنوان کرد، فعالیت‌های اقتصادی این کشور را نباید مشروط به «قضیه‌ای که در اختیار ما نیست» کرد.

ایران تحت تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده قرار دارد اما مقامات تهران رسماً اعلام کرده‌اند که برای دور زدن تحریم‌ها تلاش می‌کنند.

جهادِ «دور زدن تحریم‌ها»

خامنه‌ی در اظهارات امروز خود، به صورت تلویحی تلاش برای دور زدن تحریم‌ها را «جهاد» خواند و گفت: «ایستادگی تولیدکنندگان در برابر ممانعت از فروش نفت و گاز... در واقع جهاد و از بزرگترین عبادت‌هاست.»

او در ادامه گفته‌های خود مدعی شد که آمریکا موفق نشد چرخه تولید در این کشور را متوقف کند. خامنه‌ای در این زمینه به اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص «شکست کمپین فشار حداکثری علیه ایران» نیز اشاره کرد و گفت: « آنها فروپاشی اقتصادیِ به خیال خودشان چند ماهه را زمینه‌ای برای تحقق مقاصد سیاسی شوم می دانستند اما پس از ده سال، سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله پابرجا است.»

ند پرایس چند روز پیش در نشستی مطبوعاتی گفته بود، کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا علیه ایران «یک شکست فاحش» خواند.

رهبر جمهوری اسلامی در در بخش دیگری از اظهارات خود، به لزوم مقابله با «جنگ روانی» دشمن اشاره کرد و از مسئولین این کشور خواست تا دستاوردهای اقتصادی این کشور را بیشتر اطلاع‌رسانی کنند.

بیرون از حیطه دولت

روزنامه «جمهوری اسلامی» در ژانویه سال گذشته، با انتشار گزارشی به «حیف و میل» برخی از نهادهای اقتصادی تحت کنترل علی خامنه‌ای پرداخته بود.

بر اساس این گزارش، نهادهای چون «کمیته امداد خمینی، بنیاد مستضعفان» و موارد مشابه دیگر که همه آنها تحت نظارت مستقیم دفتر رهبر هستند، «به‌جای نجات فقرا و محرومان، باعث افزایش شمار این قشرها شده‌اند.»

این نهادها خارج از حیطه دولت فعالیت داشته و با حکم خامنه‌ای در سال 1993 از پرداخت مالیات معاف و مشمول ممیزی دولت نمی‌شوند و در برابر پارلمان ایران نیز پاسخگو نیستند.

بر اساس آمارهای رسمی 60 درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy