Sunday, Jan 30, 2022

صفحه نخست » رئیسی دربارۀ حملات اسرائیل به ایران در سوریه مفصلاً با پوتین صحبت کرده است

raeisi_putin.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، در نشست هفتگی امروز خود اعتراف کرد که ابراهیم رئیسی در ملاقات اخیر خود با ولادیمیر پوتین "مفصلاً" دربارۀ حملات اسرائیل به مواضع ایران و متحدان آن در سوریه با وی گفتگو کرده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، در نشست هفتگی امروز خود اعتراف کرد که ابراهیم رئیسی در ملاقات اخیر خود با ولادیمیر پوتین "مفصلاً" دربارۀ حملات اسرائیل به مواضع ایران و متحدان آن در سوریه با وی گفتگو کرده است.

خبرگزاری ایسنا نوشت که در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی، "خبرنگاری از او پرسید که آیا حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ایران و مقاومت در سفر رسمی رئیسی به مسکو مورد بحث بوده است. " ایسنا سپس افزوده است که در پاسخ به این پرسش سعید خطیب زاده گفت: "در آن ملاقات صمیمانه چند ساعته درباره همه موضوعات فی‌مابین از جمله تحولات سوریه گفتگوهای مفصلی صورت گرفته است. "

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

خطیب زاده دربارۀ "گفتگوهای مفصل" رئیسی و پوتین دربارۀ حملات منظم اسرائیل به ایران در سوریه توضیحی نداده است. او در عوض از خبرنگار پرسش‌کننده خواسته است که جزئیات این گفتگوی مفصل را از سخنگوی دولت جویا شود.

اسرائیل صدها بار مواضع نیروهای ایران و متحدانش را در سوریه بمباران کرده، بی آنکه روسیه، متحد ایران در سوریه، واکنشی در مقابل این حملات از خود نشان بدهد. با این حال، به فاصلۀ اندکی پس از "گفتگوهای مفصل" رئیسی با پوتین دربارۀ این حملات، هواپیماهای اسرائیلی سحرگاه امروز دوشنبه سی و یک ژانویه و ساعاتی پیش از اظهارات سعید خطیب زاده مواضع حزب الله لبنان، تنها متحد جمهوری اسلامی در خاورمیانه، را در اطراف دمشق بمباران کردند، بی آنکه پدافند نیروهای روسیه در سوریه به سیاق گذشته واکنشی از خود نشان بدهند. تلویزیون دولتی سوریه در گزارش خود خبر داد که جنگنده‌های اسرائیلی حملۀ امروز خود را به حومۀ دمشق از طریق حریم هوایی لبنان انجام دادند. سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی جداگانه نوشت که جنگنده‌های اسرائیلی، مواضع و انبار سلاح‌های حزب‌الله در شمال-شرق دمشق را بمباران کردند. همین منبع تصریح کرده است که هنوز آمار دقیق کشته یا زخمی شدگان احتمالی این حمله را در اختیار ندارد.

این اولین حمله اسرائیل به مواضع ایران و متحدانش در سوریه پس از گشت زنی‌های مشترک هواپیماهای روسیه و سوریه در مرزهای اسرائیل از جمله در منطقۀ جولان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy