Wednesday, Feb 2, 2022

صفحه نخست » سناتور دموکرات: با احیای برجام دیگر چیزی نمانده که بخواهیم نجات دهیم + فیلم

Mendez2_020222.jpgدویچه وله - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران می‌گوید به شرط "حسن نیت" غربی‌ها، شرایط برای توافق برد-برد آماده است. سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اما از بایدن خواسته جلوی احیای برجام را بگیرد.

محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، از نشست فوق‌العاده این کمیسیون با معاون سیاسی وزارت خارجه خبر داده است. عباس‌زاده گفته که علی باقری، مذاکرات وین را مثبت ارزیابی کرده و یادآور شده که هیچ گفت‌وگوی مستقیمی تا کنون با آمریکا انجام نشده است.

خبرگزاری ایسنا به نقل از عباس‌زاده نوشت: «طبق مباحث مطرح شده، در شرایط موجود مابه‌ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست. با وجود مثبت و رو به جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود.»

او افزوده که لغو تمام تحریم‌ها حق ایران است اما طرفین تا امروز تنها لغو بخشی از آنها را پذیرفته‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در این میان، باب منندز سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، با ابراز مخالفت جدی با احیای برجام، از دولت بایدن خواست سیاستی جدی و جدید برای مقابله با برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی در پیش بگیرد و مانع حمایت تهران از گروه‌های نیابتی در منطقه شود.

منندز شامگاه سه‌شنبه ۱۲ بهمن در سنای آمریکا تاکید کرد که در زمان اوباما نیز با توافق هسته‌ای مخالف بود. او گفت: «ما اینک چه چیزی را می‌خواهیم نجات دهیم؟ برای تغییر رفتار رهبران ایران، باید از تهدید معتبر نظامی به روشنی سخن گفت و به این اکتفا نکرد که بگوییم تمام گزینه‌ها روی میز است.»

به گزارش رادیو فردا، این سناتورِ هم‌حزبیِ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با فهرست کردن نگرانی‌های فزاینده خود در مورد جمهوری اسلامی ایران گفت: «من از دولت بایدن و شرکای بین‌المللی‌مان می‌خواهم که فشار بیشتری بر ایران برای مقابله با برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی‌اش و رفتار خطرناکش در خاورمیانه، از جمله حمله به پرسنل و دارایی‌های آمریکا اعمال کنند.»

رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در سخنرانی سه‌شنبه شب خود با نمایش یک تابلو به نقل از کارشناسان گفت که جمهوری اسلامی اگر قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشته باشد، با تدارک مواد مورد نیاز، اکنون «کمتر از سه تا چهار هفته» فاصله دارد.

او دربارهٔ پیشروی برنامه هسته‌ای ایران گفت که کارشناسان می‌گویند پس از آن، ایران اگر بخواهد می‌تواند طی حدود چهار ماه مواد لازم برای ساخت بمب دوم را تولید کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد نظارتی بر پایه برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، بارها به نقض محدودیت‌های پادمانی و برجامی ایران اشاره داشته است.

آقای منندز هم تأکید کرد که ایران ۲۵۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده دارد که هشت برابر سقف تعیین شده در توافق سال ۲۰۱۵ برجام است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy