Tuesday, Feb 1, 2022

صفحه نخست » تروریسم دریایی، سپاه شبه‌نظامیان خارجی را برای حملات دریایی در زیباکنار آموزش می‌دهد

terror_020222.jpgایران اینترنشنال - شورای ملی مقاومت، شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق ایران، با استناد به گزارش‌هایی از داخل ایران اعلام کرد نیروی قدس سپاه پاسداران اقدام به تشکیل یگان‌های دریایی نیابتی کرده و شبه‌نظامیان غیرایرانی را پس از آموزش در زیباکنار به کشورهای خود می‌فرستد.

جزییاتی از گزارش ۵۵ صفحه‌ای شورای ملی مقاومت با عنوان «تشکیل یگان‌های دریایی نیابتی» روز چهارشنبه ۱۳ بهمن در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن ارائه شد.

بر اساس این گزارش، کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، به کاهش توانایی این نیرو برای نفوذ در عراق، لبنان و سوریه منجر شد و سپاه برای جبران این ضعف به گسترش مداخله در یمن و به ویژه «تشدید فعالیت‌های تروریستی دریایی و تهدید کشتی‌های بین‌المللی در سواحل ایران» روی آورد.

این گزارش می‌افزاید نیروی قدس با به کارگیری حوثی‌ها در یمن و همچنین مزدورانی از عراق، سوریه، لبنان و کشورهای آفریقایی آنان را برای آموزش تروریسم دریایی به ایران می‌فرستد.

به نوشته این گزارش، محل اصلی این آموزش‌ها دانشگاه علوم و فنون دریایی در شهرستان زیباکنار در استان گیلان است و در این دانشگاه طی دوره‌های شش ماهه به نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی آموزش داده می‌شود.

در این گزارش از جمله به آموزش حدود ۲۰۰ شبه‌نظامی یمنی در این دانشگاه در دو سال پیش اشاره شده است.

به گفته شورای ملی مقاومت، هدف این نیروهای نیابتی «اختلال در مسیریابی کشتی‌های تجاری، حمله به بنادر، گروگان گرفتن کشتی‌ها و مین‌گذاری» در دریاست.

پی‌یر رازو، مدیر یک اندیشکده فرانسوی، به خبرگزاری فرانسه گفت نیروی قدس سپاه همیشه برای نیروهای نیابتی‌اش دوره‌های مربوط به جنگ‌های نامتقارن برگزار کرده اما آنچه بدون تردید جدید است این است که این هدف را در چارچوب اقدامات دریایی پی گرفته است.

بنا بر گزارش شورای ملی مقاومت، شماری از مراکز آموزش نیروی قدس نیز در چند جزیره خلیج فارس، از جمله جزایر فارور و قشم قرار دارند.

در این گزارش، همچنین به روش‌های جمهوری اسلامی در قاچاق سلاح به یمن اشاره شده است؛ از جمله استفاده از کشورهای ثالث مثل سومالی و همچنین استفاده از قایق‌های کوچک در امتداد سواحل دریای عمان.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

بنا بر این گزارش، یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ارسال سلاح از ایران به یمن بندر جاسک است.

پیش از این، روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز بر اساس یک گزارش کارشناسان سازمان ملل نوشته بود که احتمالا بندر جاسک در جنوب ایران دروازه قاچاق سلاح از این کشور به یمن و دیگر نقاط است.

شهریور امسال نیز بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، خبر داد که سپاه پاسداران در پایگاهی مخفی در کاشان به شبه‌نظامیانی از عراق، یمن، لبنان و سوریه برای استفاده از پهپادهای پیشرفته آموزش می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy