Monday, Feb 7, 2022

صفحه نخست » به مناسبت روز جهانی حجاب، پروین ملک

malek.jpgبعد از واقعه ۱۱ سپتامبر،خانم نظما خان، یک زن مسلمان بنگلادشی اول ماه فوریه را به عنوان روز جهانی حجاب معرفی کرده است و هرسال در اول فوریه از زنان غیر مسلمان خواسته است که برای اینکه هراس ازحجاب اسلامی در غرب شکسته شود و هر مسلمان با حجابی را بعنوان تروریست آزار ندهند ، برای حمایت از زنان مسلمان حجاب بپوشند. از این روز جهانی ، ۱۵۰ کشور که بیشتر کشورهای مسلمان بودند استقبال کردند.(۱)

نظما خان درسن یازده سالگی از بنگلادش به نیویورک رفته است و در دوران دبیرستان تجربه های ناگواری بخاطر حجاب اش در مدرسه داشته است (۲) . یک دختر مسلمان ۱۱ ساله که به احتمالی از سن خیلی کمتر با حجاب شده است.

بسیار کسان دیگر در مدارس به دلیل تفاوت ها مورد تمسخر و گاهی آزار قرار میگیرند. نماد مسلمانی تنها روسری زنان نیست، خانم نظما که به قصد هراس زدائی از تروریزم ، روز جهانی حجاب را تعیین کرده آیا بهتر نبود بجای حجاب بر سر دختران و زنان ، روز عمامه را روز جهانی اعلام میکرد و آقایان در کاخ سفید را تشویق به سر گذاشتن عمامه میکرد چون به کرات مردان سیک هندی که مسلمان هم نبودند مورد آزار ، خشونت و ترور قرار گرفتند ، ولی زنان با حجاب مورد آزار قرارنگرفته اند. البته این برنامه ها از غرب و اکثرا بوسیله خود زنان مسلمان با حجاب آغاز شده است. زنانی که به اجبار در کشورهای مسلمان موظف به پوشش اسلامی هستند حق و حقوقی ندارند! با این گونه تبلیغات عملا تفاوت موی زن با موی مرد را تائید می کنیم.

انتخاب پوشش یکی از بندهای اعلامیه جهانی حقوق بشر است. در غرب ، خانواده های مسلمان ، حتی کودکان ۵-۶ ساله را مجبور به پوشیدن حجاب میکنند و روشن است که حجاب برای کودکان در زمان بازی یا گرمای تابستان تا چه اندازه عذاب آور است. شاگردان در دوران دبستان و یا دبیرستان از ورزش های آبی محروم می مانند و ورزش هائی چون بسکتبال و والیبال را با روسری باید انجام دهند وهمواره باید نگران پوشش روی سر باشند ، و این موارد چیزی جزخشونت علیه کودکان نیست . روز جهانی حجاب تلاش برای عادی سازی حجاب اجباری است.

خانم نظما ، اگر شما بجای روزجهانی حجاب ، روزی را به نام حجاب اختیاری اعلام کنید ، من و چه بسا بسیاری از زنان مخالف حجاب اجباری در جهان ، با کمال میل از شما حمایت خواهیم کرد.

در سال ۲۰۱۸ دوجوان سفید پوست مسیحی در ایالت اورگان در تراموا در حمایت از یک دختر جوان با حجاب با ضربات چاقو به قتل رسیدند. پلیس و نظام قضائی در غرب از آزادی پوشش دفاع میکند، آیا این حق و امکان برای زنانی که حجاب را نمی خواهند وجود دارد ؟

حجاب نمایانگر آن است که زن ناموس مرد است و برای حفظ آن باید پوشیده و مستور باشد. بسیاری از زنان تحصیل کرده در کشورهای اروپائی و آمریکائی به خاطر همسرانشان و یا مردان خانواده جز تن دادن به حجاب اجباری چاره و گریزی ندارند. دخترانی که از سن ۵ یا ۶ سالگی مجبور به پوشیدن حجاب می شوند زمانی که از دوران کودکی گذشتند و وارد دوران بزرگسالی شدند یا حجاب را کنار خواهند گذاشت و یا تبدیل به مادران خود میشوند که کودکانشان را به حجاب تشویق میکنند.

بزرگداشت روز جهانی حجاب دهن کجی است به زنان مبارزی که برای آزادی و برابری جنسیتی در کشورهای مسلمان تلاش میکنند.

۱)

World Hijab Day - Wikipediahttps://en.wikipedia.org › wiki › World_Hijab_Day

۲ )

https://theprint.in/world/on-world-hijab-day-women-across-the-globe



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy