Tuesday, Feb 15, 2022

صفحه نخست » به‌کارگیری قایق‌های رباتیک اسرائیلی در خلیج فارس

boats_021422.jpgرادیو فردا - نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی به‌کارگیری قایق‌های رباتیک اسرائیلی در عملیات‌های خود در منطقه خلیج فارس است.

یک مقام آمریکایی در مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی کشورش در بحرین این خبر را روز سه‌شنبه، ۲۶ بهمن، همزمان با بازدید نخست‌وزیر اسرائیل از نظامیان و تجهیزات دریایی آمریکایی در منامه اعلام کرد.

در همین حال، به نوشته خبرگزاری رویترز، دریابان براد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم، به نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل،گفت که این مقر در حال حاضر در حال آزمودن ده‌ها شناور بدون سرنشین رباتیک اسرائیلی در چارچوب تمرینات دریایی در خلیج فارس است.

او افزود که نیروی او همچنین علاقه دارد از پهپادهای سطحی ساخت اسرائیل نیز به عنوان ابزار تکمیلی برای وسائط بی‌سرنشین زیرآبی استفاده کند.

مقام ارشد آمریکایی با گفتن این که اسرائیلی‌ها قطعاً در استفاده از این فناوری‌ها تبحر دارند، افزود که یکی از فرماندهان ناوگان آمریکایی در هفته‌های اخیر برای بررسی پیشرفت‌های اسرائیل در زمینه پهپادهای سطحی، به مقر نیروی دریایی اسرائیل در حیفا رفته بود.

به نوشته رویترز، اضافه شدن قایق‌های رباتیک بی‌سرنشین اسرائیلی به عملیات نظارت دریایی آمریکا، در حالی که اسرائیل در ادامه مسیر روند عادی‌سازی رابطه با کشورهای خلیج فارس قرار دارد، تأکیدی بر اهمیت فزاینده نقش اسرائیل در ترتیبات نظامی در منطقه است.

نفتالی بنت که از شامگاه ۲۵ بهمن در یک «سفر تاریخی» به بحرین رفته، اولین نخست‌وزیر اسرائیل است که بر عرشه ناوهای آمریکایی مستقر در بحرین حضور یافت.

نیروهای دریایی آمریکا و بحرین آبان امسال رزمایشی را برای هماهنگی در استفاده از سامانه‌های بدون سرنشین در عملیات دریایی در منطقه برگزار کردند، که در آن، ناوگان پنجم آمریکا برای نخستین بار قایق‌های رباتیک را به کار گرفت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این ناوگان شهریور امسال نیز از تشکیل یک گروه ضربت دریایی با تمرکز بر استفاده از انواع پهپاد و هوش مصنوعی در عملیات نظارت دریایی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش رویترز، اسرائیل همچنین بیست و نهمین کشوری است که به تازگی اعلام کرد یک افسر ارشد نیروی دریایی خود را به‌طور دائمی در بحرین مستقر خواهد کرد. این افسر در عملیات ناوگان پنجم دریایی آمریکا مشارکت خواهد کرد.

اعزام نماینده دائمی از سوی نیروی دریایی اسرائیل به بحرین، بخشی از توافق امنیتی بود که در سفر دو هفته پیش بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به بحرین، به‌دست آمد.

نفتالی بنت نیز در سفر بی‌سابقه خود به بحرین گفته است که فرصتی برای ایجاد موضع مشترک علیه ایران و هم‌پیمانان تهران در منطقه به‌دست آمده است. او به حملات راکتی و پهپادی نیروهای حوثی هم‌پیمان با ایران علیه امارات اشاره کرد. این حملات در یک ماه اخیر، خطری برای تولید و صادرات نفت از این منطقه تلقی شده است.

نفتالی بنت به روزنامه بحرینی الایام گفت «اسرائیل و بحرین با چالش‌های امنیتی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند که همگی از یک منبع ناشی می‌شود؛ جمهوری اسلامی ایران».

بحرین از عادی‌سازی رابطه و برقراری مناسبات کامل دیپلماتیک با اسرائیل دفاع کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy