Tuesday, Feb 22, 2022

صفحه نخست » معنی حذف سپاه از فهرست گروه تروریستی: ترویج تروریسم، عرفان قانعی‌فرد

Erfan_Ghaneifard.jpg[تویتر: @EQFard ]
یائیر لاپید - وزیر خارجه اسرائیل- در گفت‌وگو با حزب خود «یش آتید» گفت: توافق فاجعه‌بار هسته‌ای در وین در آستانه امضا شدن است. ایران برای لغو حضور نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند. اگر آن‌‌ها گروهی تروریستی نیستند، پس چه هستند؟
بنا به کدام منطق و یا اصول، جمهوری اسلامی خواهان حذف سپاه پاسداران (IRGC) از گروه‌های تروریستی است؟ سازمانی تروریستی که در کنار سازمان تروریستی موازی آن - سپاه قدس - هیچ کارنامه‌ای جزو ترویج و حمایت از تروریسم، افراطی گری، فرقه گرایی، آتش افروزی و آشوب افکنی نداشته و ندارد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در ۸ سپتامبر ۲۰۱۹ گفت که از این پس، سپاه پاسداران رژیم مُلایان (جمهوری اسلامی) در فهرست گروه‌های تروریستی (FTO) قرار دارد.

از سال ۱۳۵۷ که شاه فقید، محمدرضا پهلوی، ازعرصه شطرنج سیاسی ایران خارج شد، رژیمی به قدرت رسید که اساس و پایه دیپلماسی‌اش بر تروریسم شکل گرفته است. حتی پیروزی خمینی هم با کمک گروه‌های تروریستی اسلامی و چپ بود. در دوران خلافت اسلامی ولایت فقیه هم، سپاه پاسداران و سپاه قدس، به رواج تروریسم، حمایت مالی و تسلیحاتی و تامین مراکز آموزشی برای تروریسم کمک کردند و کاردستی‌های آنان عبارتند از: پ ک ک، حماس، حزب الله، جهاد اسلامی و... است.
در طی گفت و گوهای وین، جمهوری اسلامی خواهان آبروی ریخته را برگرداندن به سازمانی است که جز توحش و تروریسم، تاریخی نداشته و ندارد. فرماندهانی تروریست داشته و دارد. آیا افرادی مانند محمدباقر ذوالقدر، حسین علایی، محمد حجازی، یحیی صفوی، علی شمخانی، محمدعلی جعفری، احمد کاظمی، حسین دهقان، محمدباقر قالیباف، حسین سلامی، احمد وحیدی، قاسم سلیمانی، اسماعیل قاآنی، محسن رضایی، امیرعلی حاجی‌زاده، محمدرضا نقدی، غلامرضا سلیمانی، محمدرضا فلاح زاده، محمد باقری و... چه کمکی به توسعه و رشد منافع و مصالح ایران و ایرانی کرده‌اند؟ چه جزیی از هویت ایرانی هستند؟ از نظر فردی، در چه درجه‌ای از فساد و تقلب هستند؟
شاید این ضرورت است که این سازمان تروریستی و ابزار دست اختاپوس مذهبی مُلایان، در هر جامعه مدرن و پیشرفته‌ای، جزو سازمان‌ها و نهادهای تروریستی باشد. مُلایان از رنگ و لعاب جهاد اسلامی سود می‌جویند اما سپاه پاسداران در عمل، در پی ترویج تروریسم اسلامی در منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و شمال آفریقا و حتی آمریکای مرکزی بوده و هستند. سازمان‌های تروریستی سپاه و سپاه قدس، علاوه بر توسعه تروریسم (terrorism)، به دنبال تقویت موشک بالستیک (ballistic)، برنامه‌های پهبادی (drone) و چه بسا، سلاح اتمی (Nuclear Weapons) است.
پس با این رسوایی، چه بخشایشی است؟ برجام جدید چه سود و منفعتی می‌تواند برای مردم ایران در بر داشته باشد؟ مُلایان هرگز برنامه‌های موشکی، توسعه ترویسم، تهدید کشورهای منطقه‌ای، و ساخت سلاح اتمی را تعطیل نخواهند کرد زیرا که هویت آنان با این شرارت و ویرانگری و اختلال، گره خورده است.
در تصویری بزرگتر، موساد - سازمان جاسوسی اسرائیل (Mossad) - شاید به درستی اطلاع یافت که مُلایان با ساخت بمب اتمی چندان فاصله‌ای ندارد. سازمان تروریستی سپاه در پی توسعه توانایی‌های تکنیکی است. این خطر را چگونه باید معنی کرد؟
وجود چنین سازمانی افسارگسیخته و فاسد، چه ربطی به ایران و ایرانی دارد؟ وجود نیروهای فاسد و سرکوبگر و خونریز و مافیایی چه کمکی به هویت ایرانی می‌کند؟ طُرفه آنکه، ژنرال کوریلا، فرمانده جدید سنتکام (CENTCOM) علنا گفت که «فعالیت‌های بدخواهانه» ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه نگران‌کننده است. پس آزاد کردن میلیون‌ها دلار و در اختیار مُلایان نهادن، چه سودی برای مردم دارد؟ جز اینکه، رژیم مُلایان آن را برای توسعه برنامه‌های ویرانگرانه (Subversive) و شورشی در کشورهای منطقه صرف کند؟

sepah1.jpgنهادهای اطلاعاتی آمریکا (DNI) مانند سی آی‌ای (CIA) و مرکز ضد تروریسم (NCTC) به نیکویی بر فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه اشراف دارد. مانند همکاری‌ها با القاعده که حتی مراکز فرماندهی آن هم در خاک ایران است. سپاه پاسداران و سپاه قدس، همواره به رابطه ارگانیک با تروریست‌های منطقه برای حفظ گروه‌های نیابتی (proxy) در منطقه ادامه خواهد داد و حتی موجودیت کشورهای حوزه خلیج فارس (GCC) را هم به خاطر توسعه روابط با اسرائیل، به خطر انداخته است. اما انگیزه و اصرار بایدن در ادامه گفت و گو و برجام جدید چیست؟ چرا تمایل دارد که سیاست ضعیف و نامشخص و غیر واضحی در خاورمیانه ناآرام و متزلزل داشته باشد؟
رئیسی، و دولت او، موج جدید تروریسم را آغازیده است و بدون تردید، " حذف سپاه از فهرست گروه تروریستی" به معنی " ترویج تروریسم منطقه ای" خواهد بود. جمهوری اسلامی، می‌خواهد با حضور در مدار روسیه و چین، موقعیت منطقه‌ای خود را گسترش دهد اما چه نزاع هایی در پی این تصمیم غیر عقلانی و ناموجه کاخ سفید، پدید خواهد آمد؟ سازمان تروریستی سپاه، تهدیدی جدی علیه امنیت منطقه‌ای هست و خواهد بود. همچنان، تهدید جدی علیه اسرائیل و آمریکا خواهد بود.
آخرالامر باید با صراحت گفت: احتمال خارج کردن سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی، یعنی کمک غیر مستقیم به رُشد شبکه تروریسم فرامنطقه‌ای (TTN)...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy