Wednesday, Feb 23, 2022

صفحه نخست » حسین رونقی ربوده شد

ronaghi.jpgخبرنامه گویا ـ بنا بر گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حسین رونقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق صبح چهارشنبه ۴ اسفند توسط افراد ناشناس ربوده شده است.

براساس این گزارش‌ها حسین رونقی پیش از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه چندین تماس ناشناس داشته و پس از آن ناپدید شده است.

حسن رونقی، برادر حسین رونقی در توئیتر نوشت:

«برادرم از صبح که از خانه خارج شده ازش خبری نیست. طبق گفته بعضی دوستان چندین بار با شماره ناشناس سازمانی با او تماس گرفته شده. امروزدر یک فایل موقت که پاک شده برام فرستاده بود که اگر از من خبری نشد خبررسانی کنید. هر اتفاقی برای حسین بیفتد مسئول بیت رهبری، سپاه و قوه قضائیه است.»

مجید توکلی، فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی پیشین در توئیتر نوشت:

«از صبح امروز خبری از حسین رونقی نیست و خانواده و ما (دوستانش) خیلی نگرانیم. حسین از قهرمانان آزادی است و بیش از همه در این دو دهه برای آزادی اینترنت کوشش کرده است. او همیشه با شجاعت، صدای مردم بوده و برای دموکراسی، حقوق ‌بشر و یک ایران آزاد جنگیده است. امیدوارم سالم و آزاد ببینمش.»

حسین رونقی روز گذشته سه‌شنبه ۳ اسفند در واکنش به «طرح حمایت (صیانت) از حقوق کاربران در فضای مجازی» نوشت:

«اگر نمی‌توانید حقیقت در مورد طرح صیانت و سانسور اینترنت را بنویسید، روی حقیقت خاک نپاشید. طرح صیانت تصمیم کلیت نظام براساس نظر و خواسته رهبر جمهوری اسلامی است که گفته بودند: "فضای مجازی باید مدیریت شود"، اصلاح‌طلبان و اصولگریان در کنار هم در این چرخه مجری و تابع دستور بودند!»

«کمیسیون مشترک طرح حمایت (صیانت) از حقوق کاربران در فضای مجازی» روز گذشته (سه‌شنبه) کلیات طرح پر مناقشه صیانت از فضای مجازی را به تصویب رساند، بسیاری از کاربران و فعالان حوزه فضای مجازی می‌گویند مدتی است که اجرای این طرح از جمله «کاهش پهنای باند اینترنت بین‌الملل» عملاً در دستور کار دولت جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

رونقی در توئیت دیگری نوشت:

«همزمان با تصویب ‎طرح صیانت در کمیسیون مشترک مجلس اسلامی، سرعت اینترنت به‌شدت افت پیدا کرده و اختلال گسترده‌ای بر روی وی‌پی‌ان‌ها و فیلترشکن‌ها وجود دارد. بستر اجرایی طرح صیانت، شبکه ملی اطلاعات است، که در دولت روحانی و توسط شرکت‌های چون ابرآروان پی‌ریزی و اجرایی شد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy