Monday, Feb 21, 2022

صفحه نخست » پلیس در تعقیب خرس گنده

bear_022322.jpgبی بی سی - پلیس کالیفرنیا در تعقیب خرس عظیم‌الجثه‌ای است که در چند ماه گذشته به ده‌ها خانه در منطقه اطراف دریاچه تاهو حمله کرده است.

این خرس ۲۳۰ کیلویی به مراتب بزرگتر از یک خرس معمولی است و ظاهرا به دلیل دسترسی به خورد و خوراک فراوان، خواب زمستانی را فراموش کرده است.

مسئولان می‌گویند ممکن است مجبور شوند او را از پا درآوردند چون در کنار آدم‌ها بیش از حد احساس راحتی می‌کند.

گروه‌های فعال حقوق حیوانات می‌گویند باید این خرس بزرگ را به یک پناهگاه حیات وحش منتقل کرد.

خرس فراری به "هنک تانک" مشهور شده چون بی‌محابا راهش را به خانه‌های مردم باز می‌کند، هر چند که هنوز به آدم‌ها و حیوانات دیگر حمله نکرده است.

ساکنان منطقه مورد علاقه هنک تانک خطوط تلفن پلیس را با صدها گزارش از حمله یا رویت خرس اشغال کرده‌اند.

سازمان خدمات شیلات و حیات‌وحش آمریکا می‌گوید خرس مظنون "از زور و جثه‌اش برای ورود به خانه‌ها استفاده می‌کند؛ از ورودی پارکینگ، در ساختمان یا و حتی پنجره‌ها."

پلیس منطقه لیک تاهو می‌گوید هنک که به او لقب "شاه هنری" هم داده‌اند با جثه بسیار بزرگ، پشم‌های تیره و پوزه روشنش قابل شناسایی است.

تا الان راه‌های معمول مهار خرس مثل شلیک غیر کشنده و صدای آژیر برای به دام انداختن هنک به جایی نرسیده است.

یک سازمان محلی حمایت از خرس‌ها می‌گوید احتمالا به دلیل اشتهای سیری‌ناپذیرش برای خوردن غذای انسان‌ها تا این حد بزرگ شده است.

این سازمان خواهان زنده‌گیری هنک و فرستادن او به پناهگاه حیوانات شده و از مردم محل خواسته خوراکی و آشغال‌هایشان را در فضای باز نگذارند.

پیتر تیرا، سخنگوی شیلات و حیات وحش آمریکا به بی‌بی‌سی گفت این حیوان "مثل بقیه خرس‌های وحشی به رژیم حشرات و میوه‌های جنگلی بسنده نمی‌کند."

"در تاهو دسترسی به غذاهای پرکالری آسان است، از پیتزای پس‌مانده گرفته تا بستنی یا حتی آشغال‌های خانگی. پیدا کردن این خوراکی‌ها به مراتب راحت‌تر از چندین ساعت جستجو برای غذا در جنگل است."

مسئولان می‌گویند هنک تانک در شش ماه گذشته به حدود ۴۰ خانه حمله کرده و در بعضی از این حملات خسارت جدی به بار آورده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy