Thursday, Mar 3, 2022

صفحه نخست » اولیانوف مذاکرات وین را ترک کرد

olianof_030322.jpgایران وایر - «لورا روزن»، خبرنگار شبکه « المانیتور» که مذاکرات وین را پوشش می‌دهد گفته است اولیانف شب گذشته جلسه مذاکرات وین را ترک کرده است.

خانم روزن گفته است: «آقای اولیانف به من گفت این هفته بایستی بر امور شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (مربوط به اوکراین) تمرکز کند. او گفت امیدوار است در غیابش «همکاران آمریکایی و اروپایی زبان مشترکی با ایران پیدا کنند. این شدنی است.» این در حالی است که روسیه به نمایندگی از ایران در این مذاکرات با آمریکا مذاکره می‌کرد.

با شروع حمله روسیه به اوکراین بسیاری نگران تاثیر منفی این بحران در مذاکرات هسته‌ای وین بودند. هم ایران و هم سران پنج کشور مذاکره کننده گفته بودند با اینکه بسیار از موارد مورد اختلاف با ایران حل شده است، هنوز بر سر تعدادی از مشکلات به توافق نرسیده‌‌اند.

همچنین «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس هسته‌ای، در بحبوحه مذاکرات احیای برجام میان ایران و قدرت های جهانی گفته است این آژانس از تخلفات ایران چشم پوشی نخواهد کرد و سیاسی‌کاری نمی‌کند. او همچنین امروز اعلام کرد قرار است برای بررسی چند موضوع چند ساعت به تهران برود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سفر آقای گروسی برای روز ۱۴ اسفند (پنجم مارس) برنامه ریزی شده و قرار است در جریان آن با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ملاقات کند و در پایان روز در بازگشت به وین مقر آژانس در یک کنفرانس خبری به سئوالات درباره نتایج این سفر پاسخ دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy