Monday, Mar 14, 2022

صفحه نخست » سفر زاکانی و دوستان به تاجیکستان، با پول مردم تهران

zakani_031422.jpgایندیپندنت فارسی - سفر علیرضا زاکانی، شهردار تهران، به تاجیکستان با حواشی بسیاری همراه شد. او که در دوران انتخابات نطق‌های تندی علیه رانت و ویژه‌خواری می‌کرد، پس از رسیدن به سمت شهرداری تهران (که آن هم با ابهامات زیادی همراه است)، خودش به سوژه اصلی ویژه‌خواری تبدیل شده است و پس از جنجال انتصاب دامادش به سمت مشاور در شهرداری تهران، حالا این روزها سفر او به تاجیکستان مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار تهران به همراه برخی از معاونان و مدیران شهری برای حضور در ششمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی، به شهر دوشنبه تاجیکستان، رفته است. سوال این است که هزینه سفر او و همراهان پرشمارش به تاجیکستان، از چه منبعی تامین شده است؟

از این گذشته، یکی از موضوعاتی که در این زمینه جلب نظر کرده است، بی‌اطلاعی اعضای شورای شهر تهران از سفر زاکانی است. مطابق قانون، شهردار تهران اگر قصد سفری برون‌مرزی دارد، باید پیش از آن برنامه سفرش را به اطلاع شورای شهر برساند؛ کاری که زاکانی از انجام آن سر باز زده است.

به نوشته بهار نیوز، مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، در تذکری به شهردار تهران، گفت: «حضور آقای دکتر زاکانی در شهر دوشنبه حتما ضروری و مهم بوده است، اما این که چند نفر با آقای زاکانی رفتند و چه ضرورتی داشته که این افراد با ایشان به تاجیکستان بروند، همچنین بازدید‌هایی که داشتند چقدر ضرورت داشته، برای شورا شفاف نیست.»

او تاکید کرد: «این که چند نفر همراه ایشان بودند و علت سفر آن‌ها چه بوده، باید شفاف شود.»

در پی اعلام بی‌اطلاعی اعضای شورای شهر از سفر زاکانی، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، سعی کرد تا موضوع را به نحوی حل و فصل کند. او در این زمینه مدعی شد: «در این باره نامه‌ای نوشته بودند که اجازه بگیرند. ما دیشب این نامه را پیدا کردیم، اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و دیروز نامه را دستی آوردند و دیگر فایده نداشت. نامه دیر رسیده، اما به صورت شفاهی این موضوع را مطرح کردند. دوستان از این سفر اطلاع داشتند، اما این اطلاع رسمی نبوده.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به گزارش اکوایران، بر اساس آیین‌نامه اعزام ماموران و هیات‌های شهرداری تهران به خارج از کشور، کمیته‌ سفرهای خارجی متشکل از معاون مالی-اداری شهرداری تهران، معاون هماهنگی وبرنامه‌ریزی شهرداری تهران، رئیس حراست کل شهرداری تهران، مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران، و دو نفر نماینده منتخب از سوی شورای اسلامی شهر تهران (به‌ عنوان ناظر) است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy