Wednesday, Mar 16, 2022

صفحه نخست » واکنش روحانی به باج‌خواهی روسیه در مذاکرات وین و جنگ اوکراین

rouhani_031522.jpgحجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در دیدار دوستانه جمعی از وزیران دولت سابق ضمن برشمردن مسایل مهم کشور از جمله مسایل اقتصادی و سیاست خارجی گفت: احیا برجام و رفع تحریم‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است. رفع تحریم‌ها برای اقتصاد کشور یک مساله ضروری است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس دولت یازدهم و دوازدهم با اشاره به تحولات مربوط به مذاکرات وین اظهار داشت: امکان احیای برجام هنوز وجود دارد و هرچند مشکلاتی به وجود آمده و همواره نیز در گفتگو‌ها و مذاکرات کشور‌های مختلف با یکدیگر وجود داشته است، اما می‌توان با مذاکره و تعامل آن‌ها را رفع کرد.

روحانی با بیان اینکه مشکل فعلی در زمینه توافق مساله ایران نیست بنابراین باید در میان کشور‌های عضو ۵+۱حل شود، تصریح کرد: منافع مردم و کشور در هر مساله‌ای همواره مهم است و باید تامین شود. قطعا در موضوع برجام این منافع با مذاکره قابل دسترس و تحقق خواهد بود.

وی با اشاره به تحولات منطقه و جنگ اوکراین خاطرنشان کرد: این جنگ و درگیری به ضرر همه است و نه تنها دو کشور درگیر بلکه کشور‌های منطقه هم از این جنگ ضرر کرده و خواهند کرد.

رئیس دولت یازدهم و دوازدهم با تاکید بر اینکه اگر روسیه اهداف و سیاستی داشته است باید از روشی غیر از جنگ دنبال می‌کرد، ابراز داشت: در این جنگ، آمریکا و ناتو بیشترین نفع را خواهند برد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy