Saturday, Mar 19, 2022

صفحه نخست » جزییات شلیک اولین موشک مافوق صوت غیرقابل توقف روسیه به اوکراین

missiles_031922.jpgرادیو بین المللی فرانسه - مقامات وزارت دفاع روسیه روز شنبه ۱۹ مارس/۲۸ اسفند‌ماه، اعلام کردند که برای نخستین بار در جنگ اوکراین از موشک‌های مافوق صوت «کینژال» استفاده کردند. به گفته این مقامات، روسیه یک انبار تسلیحات نظامی در غرب اوکراین را با موشک‌‌های مافوق صوت کینژال هدف قرار داد و منهدم کرد.

چهار هفته پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، وزارات دفاع روسیه روز شنبه ۱۹ مارس/۲۸ اسفند‌ماه، از شلیک موشک‌های مافوق کینژال در غرب اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از وزارت دفاع روسیه، این موشک‌های مافوق صوت یک انبار زیرزمینی حاوی تسلیحات نظامی در اوکراین را شب گذشته هدف قرار دادند و منهدم کردند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ضمن تایید این خبر گفته است: «یک انبار زیرزمینی مهمات هوانوردی ارتش اوکراین را با موشک‌های بالستیک مافوق صوت کینژال هدف قرار دادیم.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بر اساس گفته‌های ایگور کوناشنکوف، موشک‌های بالستیک مافوق صوت روسیه این انبار را در ۱۸ مارس در شهرک دلیاتین واقع در منطقه ایوانو فرانکیوسک منهدم کردند.

کینژال یکی از سلاح‌های جدید روسی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ آن‌ را رونمایی کرد. وی این موشک مافوق صوت را «شکست ناپذیر» توصیف کرده بود.

از سوی دیگر، ارتش روسیه روز جمعه ۱۸ مارس از ورود نیروهای خود به مرکز شهر بندری محاصره‌شده ماریوپل خبر داد.

طبق اظهارات ایگور کوناشنکوف، نبرد میان نیروهای ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی در ماریوپل همچنان ادامه دارد.

در همین حال، وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل گفته است که جنگ به مرکز این شهر رسیده و حملات موشکی روسیه اغلب مناطق ماریوپل را نابود کرده است.

علاوه بر پیشروی در ماریوپل، مقامات ارتش روسیه گفته‌اند حلقه محاصره کی‌یف، پایتخت اوکراین را نیز تنگ‌تر ساخته‌اند.

با اینکه روسیه تلاش دارد مسیرهای ارتباطی کی‌یف، با دیگر مناطق اوکراین را قطع کند اما به گفته ارتش اوکراین، بخش‌های بزرگی از اطراف پایتخت همچنان تحت کنترل نیروهای اوکراینی هستند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در اغلب مناطق اوکراین، ستاد کل نیروهای مسلح این کشور از کشته شدن پنجمین فرمانده ارشد روسیه خبر داد.

طبق اعلام ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، آندری موردویچف، فرمانده ارتش ۸ ترکیبی روسیه در شهر چرنوبایوکا کشته است. روسیه هنوز خبر کشته شدن آندری موردویچف را تایید یا تکذیب نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy