Wednesday, Mar 23, 2022

صفحه نخست » آقایان! خلفایتان نتوانستند ما را عوض کنند؛ شما هم نخواهید توانست، شکوه میرزادگی

Shokouh_Mirzadegi-2.jpgامسال نیز، با همه‌ی فقر و بیماری و مشکلاتی که حکومت اسلامی بوجود آورده؛ ایرانیان حتی بیشتر از سال‌های پیش به استقبال نوروز و سال نوی خودشان رفته‌اند، بیشتر از سال‌های پیش به دیدار اماکن تاریخی و فرهنگی رفته‌اند و بیش از سال‌های پیش در ایران و خارج ایران جشن‌های نوروزی را پاس داشته‌اند. حکومت اسلامی و مسئولین عبوس و همیشه ماتم زده‌اش هم؛ همچون ۴۳ سال گذشته جز نوحه سرایی‌ها در «سال تحویل»، و ممنوعیت هایی که برای دیدار و تجمع در اماکن تاریخی و فرهنگی غیرمذهبی بوجود آورده‌اند، کار دیگری نداشته‌اند.

آن‌ها علاوه بر این که عناوین «نوروز مبارک» و یا «سال نو مبارک» را در رسانه‌های دولتی‌شان نشان ندادند حتی اجازه انتشار عکس هایی را که از اماکن تاریخی و فرهنگی گرفته شده را نداده‌اند. اما خبرهای غیر حکومتی و عکس هایی که تا این لحظه فقط از حافظیه منتشر شده نشان می‌دهد که بیشترین ایرانیانی که به سفرهای نوروزی رفته‌اند با این که محدودیت و گرانی رفتن به این اماکن بسیار بیشتر از رفتن به اماکن مذهبی بوده، ترجیح داده‌اند که نوروزشان را با شادمانی و در کنار یادگارهایی از نیاکان ایرانی‌شان آغاز کنند.

این حکومت و مسئولین واپسگرایش هنوز نفهمیده‌اند که ما «طوطیان شهد و شکر» را حتی خلفای قرون وسطایی‌شان نتوانستند برای همیشه تبدیل به «مرغان مرگ اندیش» کنند؛ این‌ها که، عاجزان قرن بیست و یکم هستند، چه می‌توانند کرد؟

در پانوشت، یکی از متن هایی را که رسانه‌های حکومت اسلامی امسال چون بخشنامه‌ای در مورد سال نو‌ی ایرانی منتشر کرده ملاحظه کنید و ببینید که این حکومت چگونه همچنان تلاش می‌کند، که اولا رشته‌ی محبت ایرانیان را با گذشته تاریخی و فرهنگی خودشان پاره کند؛ و از سویی دیگر با دروغ و تزویر زیباترین و مهم ترین جشن و عید ایرانیان را تبدیل به یکی از اعیاد اسلامی جلوه دهد.*

شکوه میرزادگی

savepasargad.com

* آیین تحویل سال نو در حرم شاهچراغ، حافظیه و تخت‌جمشید برگزار شد

این آیین‌ها پس از توقف دو ساله به خاطر شرایط شیوع کرونا در این اماکن. و همچنین دیگر بقاع متبرکه و اماکن گردشگری استان برگزار شد.

عشق و دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام سبب شد به هنگام تحویل سال نو، زائران بسیاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حضور یابند و آغاز سال نو را در این بارگاه مقدس در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی گرامی دارند.

برنامه تحویل سال همچنین در آرامگاه حافظیه هم برگزار شد و در هر دو مکان حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حافظیه، برنامه‌های حافظ خوانی، نوروز خوانی، مناجات و تواشیح با حضور مهمانان نوروزی اجرا شد.
نورافشانی و مراسم ویژه تحویل سال نو در مجموعه جهانی تخت جمشید در محدوده شهرستان مرودشت نیز برگزار شد.
برنامه‌های هنری و فرهنگی متنوعی از جمله نورپردازی، موسیقی محلی، سنتی و پاپ، شعرخوانی و طنزپردازی به هنگام تحویل سال نو برای بازدیدکنندگان تخت جمشید اجرا شد.
تلاوت قرآن کریم و دعای تحویل سال و نیز پخش سرود ملی کشورمان اجرا شد. تلاوت دعای فرج، صلوات خاصه امام رضا علیه السلام و مولودی خوانی هم از برنامه‌های تحویل سال در تخت جمشید بود.
به گفته سید موید محسن نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، در طول ایام نوروز برنامه‌های ویژه مهمانان نوروز با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی از جمله معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری شیراز و دیگر نهادها اجرا خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy