Thursday, Mar 24, 2022

صفحه نخست » حمله پهپادی گسترده به تاسیسات نفتی عربستان

saudi_032522.jpgحمله حوثی‌ها به تاسیسات نفت، آب و برق عربستان سعودی

ایندیپندنت فارسی - حمله شبه‌نظامیان شورشی حوثی مورد حمایت حکومت جمهوری اسلامی ایران در یمن به یک انبار نفت در شهر جده عربستان سعودی، منجر به وقوع آتش‌سوزی گسترده در این تاسیسات شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این تاسیسات در جنوب شرق فرودگاه بین‌المللی جده واقع است و تصاویر ویدئویی منتشر شده حریق را در بخش‌هایی از آن نشان می‌دهد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که آتش‌سوزی دو مخزن در تاسیسات نفتی آرامکو تحت کنترل است و تلفات جانی نداشته است.

این ائتلاف نظامی همچنین گفت که در پی حمله حوثی‌ها به مخازن شرکت ملی آب در شهر ظهران، خسارت‌های مادی به برخی از منازل مسکونی و خودروهای غیرنظامی وارد شده است.

رادیو فردا - کمتر از یک هفته پس از حملات گسترده پهپادی و موشکی حوثی‌ها به تاسیسات نفت و گاز عربستان، روز جمعه ۵ فروردین یک تاسیسات نفتی در شهر جده مورد حمله این گروه شبه‌نظامی قرار گرفت.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان‌دهنده آتش گرفتن یک تاسیسات ذخیره نفت در شهر جده است. شبکه العربیه نیز گزارش داده است که آتش‌سوزی محدود در یک مجتمع توزیع برق در شهر صامطه منطقه جازان به خاطر حملات حوثی‌ها اتفاق افتاده است.

شدت گرفتن حملات حوثی‌ها که از حمایت حکومت ایران برخوردار هستند، به تاسیسات نفتی عربستان در حالی است که کشورهای غربی برای کاهش چشمگیر یا توقف واردات نفت روسیه آماده می‌شوند و هفته گذشته عربستان نیز اعلام کرد «با ادامه حملات حوثی‌ها مسئولیتی در زمینه جبران کمبود نفت در بازارهای جهانی نداریم».

عصر جمعه همچنین ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه حوثی‌های شیعه مورد حمایت ایران در یمن با انتشار بیانیه‌ای از ردیابی و انهدام یک موشک بالستیک و یک پهپاد انفجاری حوثی‌ها در منطقه نجران عربستان، نزدیک مرزهای یمن، خبر دادند. صبح روز جمعه نیز این ائتلاف از هدف‌گیری ۹ پهپاد حوثی‌ها خبر داده بود.

عربستان ماه گذشته بیش از ۱۰ میلیون بشکه تولید نفت داشت و ظرفیت افزایش تولید نفت تا سطح ۱۲ میلیون بشکه نفت را نیز دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا پیش‌بینی کرد که تحریم‌های شدید اروپا و آمریکا علیه کرملین، صادرات نفت روسیه را در ماه آینده میلادی تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. اروپا و آمریکا اخیرا مذاکراتی با عربستان و امارت برای افزایش تولید نفت داشته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy