Tuesday, Mar 29, 2022

صفحه نخست » قانونگذاران از شبکه صدای آمریکا به دلیل پوشش مغرضانه اخبار ایران و سیاست جناحی تحقیق می‌کنند

voa_032922.jpg-اسکات پری عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و شش نفر دیگر از همکارانش در کنگره از صدای آمریکا خواسته‌اند تمام اسناد و ارتباطات داخلی مربوط به تصمیم خود برای استخدام مجدد ستاره درخشش را در اختیار آنها بگذارد.

-در این نامه همچنین آمده در دسامبر ۲۰۱۵ «یک کارمند» شبکه خبری فارسی صدای آمریکا ویدئویی منتشر کرده که در آن از آمریکایی‌ها می‌خواهد تا علیه دونالد ترامپ اظهارات منفی ارائه کنند که «درواقع یک ویدئوی تبلیغاتی برای نامزد دیگر یعنی جو بایدن به شمار می‌رفت». بر اساس نامه مربوط به تحقیقات که در اختیار «فری بیکن» قرار گرفته است، بسیاری این ویدئو را نقض اساسنامه دولتی این شبکه دانسته‌اند.

- اسکات پری به فری بیکن گفته است: «در چند دهه گذشته، فقدان نظارت کنگره بر آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده (USAGM) به بازیگران جناحی اجازه داده تا یکپارچگی و وظایف این آژانس خبری را مختل کنند... فساد زیادی وجود دارد که باید فوراً از بین برود. ما وظیفه داریم اطمینان حاصل کنیم که صدای آمریکا و مجموعه‌ی این آژانس واقعاً صدای ارزش‌های ایالات متحده و مردم آمریکا باشد.»

کیهان لندن - صدای آمریکا (VOA) و شعبه فارسی‌زبان آن به دلیل آنچه قانونگذاران جمهوریخواه آن را شامل پوشش مغرضانه اخبار ایران در شبکه‌ای که بودجه آن توسط مالیات‌دهندگان آمریکایی تامین می‌شود و حمایت جناحی به نفع جو بایدن می‌دانند، با تحقیقات کنگره مواجه است.

واشنگتن فری‌بیکن ۲۸ مارس (۸ فروردین) گزارش داد، اسکات پری عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و شش نفر دیگر از همکارانش در کنگره طی نامه‌ای از صدای آمریکا و شبکه خبری فارسی آن درخواست کرده‌اند که تمام اسناد و ارتباطات داخلی مربوط به تصمیم خود برای استخدام مجدد ستاره درخشش را تحویل دهد.

این نمایندگان خواهان دریافت کپی‌هایی از «همه سوابق، از جمله هرگونه ممیزی، گزارش، یادداشت‌ها، پیش‌نویس‌ها، یا ایمیل‌ها (از جمله مواردی از حساب‌های ایمیل شخصی) در ارتباط با نگرانی‌ها در مورد ستاره درخشش در مدیریت شبکه خبری فارسی صدای آمریکا هستند.»

در این گزارش آمده است، درخشش در زمان دولت ترامپ به اتهام اختلاس نزدیک به یک میلیون دلار و اجازه تبدیل شدن این شبکه فارسی به منبع تبلیغات و تریبون حامیان رژیم جمهوری اسلامی از کار برکنار شد.

در این نامه همچنین آمده در دسامبر ۲۰۱۵ «یک کارمند» شبکه خبری فارسی صدای آمریکا ویدئویی منتشر کرده که در آن از آمریکایی‌ها می‌خواهد تا علیه دونالد ترامپ اظهارات منفی ارائه کنند که «درواقع یک ویدئوی تبلیغاتی برای نامزد دیگر یعنی جو بایدن به شمار می‌رفت». بر اساس نامه مربوط به تحقیقات که در اختیار «فری بیکن» قرار گرفته است، بسیاری این ویدئو را نقض اساسنامه دولتی این شبکه دانسته‌اند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

«فری بیکن» همچنین نوشته است که این تحقیقات نشانه‌ای از افزایش ناامیدی کنگره از نوع پوشش صدای آمریکا، به ویژه درباره ایران و استخدام چندین فرد است که به نظر می‌رسد از این شبکه برای پیشبرد دستور کار سیاسی و جناحی استفاده می‌کنند. در حالی که به گفته‌ی قانونگذاران جمهوریخواه، دولت ترامپ با اخراج ستاره درخشش و یکسری اقدامات تلاش کرد رویه‌ی خبررسانی این شبکه را اصلاح کند اما بخش فارسی صدای آمریکا همچنان آب به آسیاب رژیم ایران می‌ریزد.

اسکات پری به فری بیکن گفته است: «در چند دهه گذشته، فقدان نظارت کنگره بر آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده (USAGM) به بازیگران جناحی اجازه داده تا یکپارچگی و وظایف این آژانس خبری را مختل کنند... فساد زیادی وجود دارد که باید فوراً از بین برود. ما وظیفه داریم اطمینان حاصل کنیم که صدای آمریکا و مجموعه‌ی این آژانس واقعاً صدای ارزش‌های ایالات متحده و مردم آمریکا باشد.»

قانونگذاران جمهوریخواه همچنین به دنبال اطلاعاتی در مورد چگونگی و چرایی استخدام مجدد ستاره درخشش توسط دولت بایدن در مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا هستند. آنها علاوه بر کپی‌های اسناد مربوطه به درخشش، می‌خواهند بدانند که چرا ویدئوی مربوط به دسامبر ۲۰۱۵ علیه ترامپ همچنان در وبسایت خبری صدای آمریکا در دسترس است. این قانونگذاران خواسته‌اند که اطلاعات و پاسخ‌های مربوطه تا ۷ آوریل در اختیار آنها قرار گیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy