Wednesday, Mar 30, 2022

صفحه نخست » بدترین اتفاق ۱۴۰۰

mohajeri_033022.jpgناکامی مذاکرات تیم عراقچی

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا و عضو شورای سردبیری خبرآنلاین، بدترین اتفاق در سالی که گذشت را به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام دانسته و می‌گوید: بدترین اتفاق ۱۴۰۰ را به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجامی می‌دانم که عراقچی سرتیمش بود. اراده‌ای برای نتیجه‌ی نهایی آن وجود نداشت و همین یعنی خسارت بزرگ. دولت رییسی هم نشان داد برای به سرانجام رساندنش، ناتوان است.

آقای مهاجری درباره‌ی چشم‌انداز ۱۴۰۱ نیز با بیان اینکه «در حوزه‌ی سیاسی، مقابله‌ی اصولگرایان با دولت افزایش خواهد یافت» گفت: در حوزه‌ی اقتصادی بالارفتن قیمت نفت حتما فرصت‌هایی را برای دولت به وجود خواهد آورد. توافق وین و لغو بعضی تحریم‌ها هم مشکلات اقتصادی را کم خواهد کرد. اینها البته در کوتاه مدت اتفاق می‌افتد و اگر دولت فرصت‌سوزی نکند می تواند معیشت مردم را بهبود ببخشد

محمد مهاجری در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: دولت‌ها در ماه‌های پایانی عمرشان کم تحرک می‌شوند و در مورد دولت روحانی، این کم تحرکی بیشتر خودش را نشان داد. تیم وزارت خارجه به سرپرستی عراقچی مشغول مذاکره با ۴+۱ بود اما در داخل کشور در فضای انتخاباتی داشتند به مذاکره و مذاکره‌کنندگان ناسزا می گفتند. از طرف دیگر تحریم‌ها هم تشدید شده بود و دست دولت روحانی در پوست گردو مانده بود.

وی در ادامه با اشاره به «انتخابات» ۱۴۰۰ افزود: نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ هم دولت روحانی را بی انگیزه‌تر کرده بود. کم‌استقبال‌ترین انتخابات ریاست جمهوری، نشانه‌ی خوبی نبود و دولت روحانی تحت فشار رقبا قرار داشت. کلا دولت در آخرین ماه‌های قدرت، حالش خوب نبود.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا در ادامه‌ی این بخش از صحبت‌های خود گفت: از آن طرف رئیسی آمده بود با انبانی از شعار. شعارهایی که در نفی دولت‌های قبلی بود و ادعا می‌کرد ظهورش، پایان ناکارآمدی در کشور است. آقای رئیسی برآمده از یک شوآف حدودا دو ساله در ریاست قوه قضاییه بود و انتظار می‌رفت رای بسیار بالاتری هم داشته باشد اما او به همین میزان هم شاد بود.

مهاجری در توضیح‌ بیشتر دلیل شادی ابراهیم رئیسی در روزهای «انتخابات» گفت: رقبای قَدَر آقای رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ حذف شده بودند و فضای سیاسی مانند مسابقه‌ی اسب‌دوانی با یک اسب شده و شرایط پیروزی رئیسی فراهم آمده بود و طبعا این می‌توانست کام او را شیرین کند. از طرفی دولت رییسی، تنها دولت بعد از انقلاب است که از فرایند یکدست شدن حاکمیت برآمده و انتظار این بود و هست که بتواند موفق عمل کند. اما باورم این است که نه دولت روحانی به زعم مخالفانش دولت بدی بود نه دولت رئیسی دولت خوبی است و اگر خیلی هنر کند یک دولت متوسط رو به ضعیف است.

وی درباره‌ی بدترین اتفاق در سالی که‌گذشت گفت: بدترین اتفاق سال ۱۴۰۰ را به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجامی می‌دانم که عراقچی سرتیمش بود. اراده‌ای برای به نتیجه‌ی نهایی رسیدن آن وجود نداشت و همین یعنی خسارت بزرگ. دولت رییسی هم نشان داد برای به سرانجام رساندنش، ناتوان است.

محمد مهاجری، عضو شورای سردبیری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که «بهترین اتفاق ۱۴۰۰ چه بود؟» پاسخی متفاوت می‌دهد و می‌گوید: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۰ در حوزه سیاست و اقتصاد را به یاد نمی‌آورم اما اگر بتوانم اتفاقات زندگی شخصی‌ام را هم بگویم، شاید بهترین اتفاق، لیسانس گرفتن پسرم از دانشگاه امیرکبیر باشد!

این فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره‌ی چشم‌انداز ۱۴۰۱ و پیش‌بینی خود از این سال گفت: در حوزه‌ی سیاسی پیش‌بینی می‌کنم اختلافات اصولگرایان علنی‌تر خواهد شد و مقابله‌ی آنها با دولت افزایش خواهد یافت. بخواهیم یا نخواهیم آقای رئیسی دارد از حساب جاری اصولگرایان چک می‌کشد و چون ناکارآمدی‌های دولت رو به افزایش است اصوگرایان نمی‌خواهند همزمان با او ورشکسته شوند.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی اقتصادی بالارفتن قیمت نفت حتما فرصت‌هایی را برای دولت به وجود خواهد آورد. توافق وین و لغو بعضی تحریم‌ها هم مشکلات اقتصادی را کم خواهد کرد. اینها البته در کوتاه مدت اتفاق می‌افتد و اگر دولت فرصت‌سوزی نکند می تواند معیشت مردم را بهبود ببخشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy