Wednesday, Mar 30, 2022

صفحه نخست » در پی قصد دولت بایدن برای برداشت بیشتر از ذخایر استراتژیک نفت، قیمت نفت آمریکا کاهش یافت

naft.jpg رادیو بین المللی فرانسه - رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دولت جو بایدن قصد دارد با برداشت بیشتر از ذخایر استراتژیک نفت خود، از افزایش بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی جلوگیری کند. در پی انتشار این خبر، قیمت هر بشکه نفت آمریکا کاهش یافت.

خبرگزاری بلومبرگ روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت انتظار می‌رود کاخ سفید روز پنجشنبه برنامه‌ای را برای برداشت روزانه یک میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا اعلام کند.

طبق آخرین آمار آژانس اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، در حالی که ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در حال حاضر به ۵۶۸ میلیون بشکه می رسد، این ابتکار بی‌سابقه می‌تواند چندین ماه ادامه داشته باشد.

پیشتر نیز دولت آمریکا از ماه نوامبر که قیمت نفت افزایش یافت، به طور مداوم از ذخایر استراتژیک نفت خود استفاده می‌کرده است. هفته گذشته این ذخایر استراتژیک سه میلیون بشکه دیگر کاهش یافت.

قیمت نفت که از قبل از تهاجم روسیه علیه اوکراین روندی صعودی داشت، با این حمله، افزایش شدید یافت. روسیه سومین تولیدکننده بزرگ بازار نفت جهان است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در حالی که یک سال پیش قیمت هر بشکه نفت حدود ۶۰ دلار بود، اکنون این قیمت به بیش از ۱۰۰ دلار رسیده است.

در واکنش به چشم انداز استفاده گسترده و بی سابقه آمریکا از ذخایر استراتژیک نفت خود، قیمت هر بشکه نفت تگزاس آمریکا صبح پنجشنبه در بازار آسیا بیش از ۵ درصد کاهش یافت.

در شرایط کنونی که تورم در آمریکا نیز افزایش یافته، قیمت هر گالن بنزین (کمتر از چهار لیتر) در پمپ بنزین‌های آمریکا از رکورد خود در سال ۲۰۰۸ هم فراتر رفت و بسیار بیش از ۴ دلار برای هر گالن رسید.

کاخ سفید در ماه جاری تحریم نفت روسیه را به عنوان بخشی از یک مجموعه تحریم‌های گسترده علیه این کشور به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین اعمال کرد.

با این حال، قیمت نفت در بازارهای جهانی در روزهای اخیر به دلیل قرنطینه شهر شانگهای در چین کمی کاهش یافت.

در حالی که کشورهای تولیدکننده نفت در «اوپک پلاس» روز جمعه تشکیل جلسه می‌دهند، آژانس بین‌المللی انرژی از دیگر کشورها نیز خواسته تا از ذخایر نفت خود بیشتر استفاده کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy