Thursday, Apr 14, 2022

صفحه نخست » صحبت‌های مهاجر سوری که شناسایی کننده مظنون تیراندازی در متروی نیویورک بود

arab14.jpgالعربیه - یک مهاجر 21 ساله سوری در آمریکا پس از کمک به پلیس در شناسایی فرد مظنون به تیراندازی در متروی نیویوک، به یک قهرمان تبدیل شد.

فرانک جیمز، 62 ساله سه‌شنبه 8:30 صبح به وقت محلی با حضور در ایستگاه متروی نیویورک ابتدا یک نارنجک دودزا را منفجر کرده و سپس اقدام به تیراندازی کرد.

پلیس نیویورک پس از این حادثه عملیات گسترده جستجو و تعقیب را آغاز کرد و پس از تقریبا 30 ساعت، او را شناسایی و بازداشت کرد.

گر چه این مهاجر سوری که زکریا دهّان یا به اختصار «زاک» (Zack) نام دارد، هنوز مطمئن نیست که ماموریت او پایان یافته و پاداش را خواهد گرفت، اما پلیس آمریکا قبلاً اعلام کرده بود هر کسی که مکان مخفی شدن فرانک جیمز تحت تعقیب را به اطلاع پلیس برساند، مبلغ 50 هزار دلار پاداش خواهد گرفت.

بر اساس گزارش «العربیه» به نقل از برخی سایت‌های ارتباطی و رسانه‌های محلی، زکریا دهّان، که از 5 سال پیش به آمریکا مهاجرت کرده و در یک شرکت متخصص نصب انواع دوربین‌های مداربسته فعال است، روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور ده‌ها روزنامه‌نگار درباره انگیزه خود از نشان دادن شخص مظنون به پلیس، گفت که او نمی‌داند که فرانک جیمز اگر پنهان می‌ماند، دست به چه کاری می‌زد.

«لطفا دور شوید»

زکریا دهّان روز چهارشنبه در کنفرانس گفت که او در حال نصب یکی از دوربین‌های مداربسته در محله دهکده شرقی در منهتن بود، که به طور تصادفی نگاه او به «فرانک جیمز» که به عنوان فرد مظنون در این حمله شناخته شده و مورد تعقیب پلیس است، افتاد.

او می‌گوید با زمزمه گفتم: «خدایا این مرد همان فرد تحت تعقیب است.» زکریا دهّان که آژانس خبری آمریکایی «بلومبرگ» او را مهاجری سوری معرفی کرده است، در شرح چگونگی دستگیری مظنون، گفت که جیمز کیسه‌ای بر دوش گرفته بود و در پیاده‌رو راه می‌رفت، او سپس کیسه خود را در خیابان گذاشت. لحظه‌ای دیدم افراد زیادی از پشت سر او می‌آیند من رفتم و به آنها گفتم لطفاً کمی دور شوید، این مرد در حال انجام کاری است سپس خودروی پلیس را دیدم و با عجله به سمت افرادی که در آن بودند رفتم و درباره جیمز به آنها خبر دادم و در عرض چند دقیقه پلیس او را دستگیر کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy