Wednesday, Apr 6, 2022

صفحه نخست » ضارب افغانستانی در مشهد درست به «هدف» زد؛ انگیزه اصلی دست درازی جنسی بوده است؛ ف. م. سخن

56D07667-1417-47AC-8BC4-9D25FA755012.jpegیک جوان افغانستانی دیروز سه روحانی را در حرم امام رضا با چاقو از پا انداخت که یکی از آن ها مُرد و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.

بعد از این رویداد، مقامات دولتی تا بالاترین سطح واکنش از خود نشان دادند. رییس جمهور، وزارت اطلاعات را با فرمانی ویژه مامور بررسی حادثه کرد. شاه خراسان، احمد علم الهدی پیام تسلیت صادر کرد. نمایندگان مجلس به جوش و خروش آمدند و موضوع را به استکبار جهانی و تکفیری ها و کسانی که می خواهند جنگ سنی و شیعه راه بیندازند ربط دادند.

در آخرین واکنش ها دادستان مشهد اعلام کرد که علاوه بر ضارب، ۴ تن دیگر در ارتباط با همین موضوع دستگیر شده اند.

یکی از نمایندگان مجلس حتی از مقامات مسوول درخواست کرد افغان های بی هویت فورا از ایران اخراج شوند.

محمد علی ابطحی مشاور محمد خاتمی گفت که «ماجرای شهادت و جراحت طلبه ها در مشهد را نباید در چارچوب مسائل داخلی دید. مهمترین هدف سمبلیکش تقویت سازماندهی شده اختلافات مذهبی است.جنگ های داخلی با رنگ افراطی - مذهبی می تواند از مشهد شروع شود.»

رحیم پور ازغدی نوشت: «قتل طلبه سنی در گلستان و طلبه شیعه در مشهد، به احتمال قوی از اتاق فرمان واحد هدایت شده، حتی اگر با واسطه و بدست عواملی دیگر».

اما ماجرا ساده تر از این هاست. جمهوری نکبت اسلامی عادت دارد تمام رویدادهای علیه خود را به استکبار جهانی و توطئه های پیچیده سیاسی و مذهبی ربط دهد.

جوان افغانستانی اما بعد از مضروب کردن طلبه ها در جای خود ایستاد و بر کاری که کرده بود پایداری کرد.

746D578C-D51F-4675-BC52-037889E05C6E.jpeg

موضوع، دست درازی جنسی بود. محل فرود آمدن ضربات کارد به روشنی نشان می دهد که هدف او از این ضرب و جرح چه بود. آقایان ظاهرا همه افغانستانی ها را قابل امرد بازی می دانستند ولی این بار اشتباه کردند.

به زودی تلی از خاکستر تبلیغاتی-امنیتی بر روی این ماجرا خواهد نشست و حقیقت کنش جوان افغانستانی هرگز مشخص نخواهد شد هر چند ایسنا نوشته باشد، در ارتباط با این حادثه «ادعاهایی» مطرح شده که آن ها نیز بررسی خواهند شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy