Wednesday, Apr 6, 2022

صفحه نخست » امارات یک زن اسرائیلی را به اعدام محکوم کرد

farda6.jpgرادیو فردا - دادگاهی در امارات متحده عربی برای نخستین بار یک شهروند اسرائیلی را به اتهام نقل‌و‌‌انتقال مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین اعلام کردند خانم فدا کیوان، شهروند عرب اسرائیلی ساکن شهر حیفا، که از ۱۳ ماه پیش در امارات بازداشت است، به اتهام حمل ۵۰۰ گرم ماده مخدر کوکائین به اعدام محکوم شده است.

خانواده فدا کیوان به رسانه‌ها گفتند که دولت اسرائیل از روز بازداشت این زن در دوبی، در جریان ماجرا بود اما از این خانواده خواسته بود تا ماجرا را مخفی نگه دارد.

شبکه کان اسرائیل مدعی است که وزارت خارجه اسرائیل به خانواده فدا کیوان گفته بود که رسانه‌ای کردن بازداشت این زن ۴۳ ساله ممکن است مناسبات نوپای امارات و اسرائیل را به مخاطره بیندازد.

به ادعای خانواده خانم کیوان، فدا یک گرافیست و همزمان یک برگزار کننده کنسرت بود که از سوی افرادی در دوبی برای کار به امارات دعوت شد اما ده روز بعد در یک خانه اشتراکی، از سوی ماموران دایره مبارزه با مواد مخدر در پلیس امارات بازداشت شد. از این خانه کیفی شامل نیم کیلو کوکائین به‌دست پلیس دوبی افتاد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

به گفته رسانه‌های اسرائیل، دولت نفتالی بنت از طریق وزارت خارجه با مقامات اماراتی در تماس است تا راهکاری برای تبدیل حکم اعدام این متهم به حبس طولانی مدت بیابد.

به نوشته سایت اسرائیلی وای.نت، چند وکیل اسرائیلی استخدام شده‌اند که قرار است با همکاری تیم وکلای اماراتی بتوانند در جریان دادگاه تجدیدنظر، حکم اعدام را به حبس تبدیل کنند.

با این حال، خانواده خانم کیوان گفته‌اند که اگر او یک یهودی بود، دولت اسرائیل برای آزادی‌اش کوشش بیشتری می‌کرد همان‌گونه که در مورد بازداشت یک زن یهودی حامل مواد مخدر در روسیه، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل شخصا خواستار مداخله ولادیمیر پوتین شد.

کیوان فدا بعد از شنیدن صدور حکم اعدام دست به اعتصاب غذا زده است.

وزارت خارجه اسرائیل می‌گوید که از طریق کنسولگری‌ خود در دوبی در حال پیگیری این پرونده است.

وزارت خارجه امارات از اظهارنظر در مورد پرونده خانم کیوان خودداری کرده است.

قوانین امارات در مورد قاچاق مواد مخدر به‌شدت سخت‌گیرانه است. بر اساس قوانین این کشور، نگهداری و قاچاق مواد مخدر ممکن است تا ۲۰ سال حبس برای متهم به همراه داشته باشد و در برخی موارد نیز حکم اعدام است.

رسانه‌های اسرائیل از آغاز رونق گرفتن گردشگری اسرائیلی در امارات گفته بودند که شماری از گردشگران مواد مخدر «سبک»، مانند حشیش و ماری‌جوانا، وارد امارات کرده‌اند.

اما به نوشته آسوشیتدپرس، اکنون صدور حکم اعدام برای یک شهروند اسرائیلی توسط امارات، روابط دو کشور را به بوته آزمایش گذاشته است.

در پی عادی‌سازی مناسبات امارات و اسرائیل در دو سال پیش، و به‌ویژه بدنبال سفرهای متعدد مقامات ارشد اسرائیلی به امارات، صدها هزار اسرائیلی به عنوان گردشگر راهی این کشور شده‌اند.

دوبی به مهم‌ترین مقصد گردشگری شهروندان اسرائیلی در بخش جنوبی خلیج فارس تبدیل شده است و همزمان هزاران اسرائیلی به کار در بخش‌های مختلف امارات روی آورده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy