Wednesday, Apr 6, 2022

صفحه نخست » ترامپ: با پیروز نشدن من در انتخابات ۲۰۲۰؛ ایران شادترین کشور بود

trump_040722.jpgرادیو فردا - رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای که روز ۱۷ فروردین منتشر شد، اذعان کرد که در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز نشده است، اما همچنان ادعای خود در مورد «بروز تقلب» در آن انتخابات را تکرار کرد.

دونالد ترامپ این مطلب را در مصاحبه‌ای ویدئویی با گروهی از مورخان بیان کرد که قصد دارند در مورد دوره ریاست‌جمهوری او کتابی بنویسند.

آقای ترامپ در این مصاحبه با اشاره به مون جای-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، گفت: «با پیروز نشدن من در انتخابات، او شادترین فرد بود - بعد به ترتیب، چین بود - نه، ایران شادترین بود».

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا توضیح داد که کره جنوبی در مورد تلاش‌های او برای وادار کردن سئول به پرداخت پول بیشتر برای کمک‌های نظامی آمریکا خشنود نبود. آقای ترامپ در مورد «خوشحالی» ایران و چین از شکست او در انتخابات توضیحی نداد.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ مقابل جو بایدن، رقیب دموکرات خود شکست خورد اما نتیجه انتخابات را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد. به‌دنبال این اتفاق، گروهی از حامیان خشونت‌طلب او به کنگره آمریکا هجوم بردند که استیضاح دوم دونالد ترامپ را رقم زد.

دونالد ترامپ در حالی ادعای «تقلب» در آن انتخابات را تکرار می‌کند که تمام ایالت‌ها و نهادهای فدرال سلامت آن رای‌گیری را تایید کرده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران خارج شد و تحریم‌های شدیدی علیه تهران وضع کرد.

او در بخش دیگری از مصاحبه تازه خود گفت که «هیچ کس به اندازه من نسبت به روسیه سختگیر نبود»، اما برای این مدعای خود شواهدی بیان نکرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy