Thursday, Apr 7, 2022

صفحه نخست » حمله وحشتناک ارتش روسیه به ایستگاه قطار در شرق اوکراین

ایران اینترنشنال - به گفته مقام‌های اوکراین، شمار قربانیان حمله راکتی روسیه به یک ایستگاه قطار در شرق این کشور به دست‌کم ۵۰ کشته رسیده است؛ مقام‌های اروپا و آمریکا این حمله را وحشتناک و جنایت جنگی خوانده‌اند.

434.jpgحمله راکتی به ایستگاه قطار مملو از مسافر در شهر کراماتورسک، در استان دونتسک، صبح جمعه ۱۹ فروردین روی داد.

تعداد قربانیان این حمله ابتدا بیش از ۳۰ نفر اعلام شد اما عصر جمعه استاندار دونتسک از کشته شدن ۵۰ نفر، از جمله پنج کودک، در این حمله خبر داد.

اولکساندر هونچارنکو، شهردار کراماتورسک، نیز با اشاره به اینکه حدود چهار هزار نفر، عمدتا شامل افراد مسن و کودکان، در این ایستگاه حضور داشتند گفت روسیه عامدانه به این محل حمله کرد تا مانع از خروج مردم از شهر بشود.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری روسیه، در سخنرانی برای پارلمان فنلاند گفت که مردم در این ایستگاه منتظر بودند تا به مکان‌های امن بروند.

او در پیام دیگری تاکید کرد که روسیه قصد دارد همه اوکراین را نابود کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز با تاکید بر اینکه جنگ روسیه تمام جهان متمدن را هدف گرفته است گفت: «تحمل نمی‌کنیم و انتقام این حمله را خواهیم گرفت.»

نخست وزیر اوکراین نیز این حمله را جنایت خواند و گفت روسیه ثابت کرده دولتی تروریستی است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

با این حال وزارت دفاع روسیه دست داشتن در این حمله را رد کرده و در مقابل، اوکراین را به شلیک این راکت متهم کرده است. روسیه مدعی شده ماه گذشته نیز اوکراین از این نوع راکت استفاده کرده بود.

این حمله همزمان با سفر اورزولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، به کی‌یف انجام شده است.

فون در لاین که بلندپایه‌ترین سیاستمدار اروپایی است که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین به کی‌یف سفر کرده است، هنگام ورود به این شهر حمله به ایستگاه قطار را نفرت‌انگیز خواند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که او نیز به کی‌یف سفر کرده، این «حمله کور» را شدیدا محکوم کرد و نوشت: «این یکی دیگر از اقدامات روسیه در مسدود کردن مسیرهای گریز مردم از جنگ غیرعادلانه است.»

در همین حال لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا، با اشاره به گزارش‌های «وحشتناک» در این باره، هدف قرار دادن غیرنظامیان را «جنایت جنگی» خواند و افزود: «ما روسیه و پوتین را پاسخگو خواهیم کرد.»

سخنگوی کاخ سفید نیز با اشاره به «تصاویر مهیب و ویرانگر» مربوط به این حمله گفت ایالات متحده به حمایتش از اوکراین در برابر تهاجم روسیه ادامه می‌دهد.

در همین حال نخست وزیر استونی این حمله را کشتار جمعی برنامه‌ریزی شده خواند و وزیر خارجه اسپانیا نیز خواستار سپرده شدن عوامل این حمله به دست عدالت شد.

مسئول امور حقوق بشر دولت آلمان نیز اعلام کرد که از این حمله ناجوانمردانه عمیقا بهت‌زده شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy