Sunday, Apr 10, 2022

صفحه نخست » موج جوانان مهاجر افغانی و تهدید امنیت ملی، فرزانه روستایی

roostai_041022.jpgحضور ۸ میلیون جمعیت جوان افغانستان از این جهت تهدید امنیت ملی است و باید با دیده تردید و نگرانی به آن نگاه کرد که در این شرايط بحران سیاسی
و اقتصادی فعلی حضور این جمعیت جوان بدون آموزش و پرورش و بهداشت و دانش اجتماعی می تواند مورد سوء استفاده جریان های سیاسی داخل و یا حتی خارج از کشور قرار بگیرد.

کسی نمی داند چند نفر از اینان با القاعده ،داهش، وهابی ها ، و طالیان مرتبط هستند. هر جوانی در سراسر ارض می تواند هر گرایش سیاسی یا مذهبی داشته باشد اما
حضور جریان های مذهبی که کشتار شیعیان را معادل هم نشینی و بوسیدن دست پیامیر اسلام می دانند و گاها هفتاد یا هشتاد نفر از شیعیان پاکستان یا افغانستان را در یک جا قتل عام کرده اند اصلا موضوع ساده ای نیست. این توده جوان به صراحت مشکوک هم می تواند پیاده نظام نیروهای شیطانی ضد ایرانی شیعی از خارج از کشور باشند و هم می توانند به نیروهای فاطمیون وصل شوند. لشگر فاطمیون از سوی سپاه قدس سازماندهی شد تا در سوریه نظامیگری کند. این نیروها تعلیمات جنگ شهری و سرکوب شورش و تظاهرات شهری را هم دیده اند. به این ترتیب ممکن است در آینده ای که می آید تعداد زیادی از آنان جذب لشکر فاطمیون شده تا در معادلات و درگیری های داخلی ایران به خدمت حزب پادگانی درآیند.


بسیاری از مردم افغانستان انسان های شریف و صلح دوست و خانواده مدار هستند. آنها حق فراموش نشدنی و مسلمی بر گردن مردم ایران و کشور ایران دارند چون همه پروژه گازرسانی و لوله کشی و تقریبا قریب به اتفاق همه مشاغل سخت و دشوار چهل سال اخیر را در ایران انجام داده اند. اما شرايط امنیتی امروز ایران و منطقه متفاوت و بقدری خطرناک است که این بار نمی توان بسادگی از کنار مهاجرت چند میلیون جوان افغانستانی به ایران گذشت و آن را پدیده ای عادی به حساب آورد.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy