Wednesday, Apr 13, 2022

صفحه نخست » پشت پرده چه می‌گذرد؟ مردم ایران و افغانستان دوستِ یک‌دیگرند نه دشمن، کوروش گلنام

Kourosh_Golnam_2.jpgیک. شوربختانه خبرهایِ نگران‌کننده‌ای از ایران و افغانستان می‌رسد. روشن نیست چه پیش آمده است که حکومت ایران که از قدرت‌گرفتن دوباره طالبان برافغانستان شادی کرده و آنان را درآغوش گرفته بود، امروز در نما به دشمنِ آنان تبدیل شده‌است!

داستان از آن‌جا آغاز شد که نیروهایِ امریکایی با آن شتاب و آشفتگی یک‌باره افغانستان را ترک کردند و پس از آن در میان شگفتی جهانیان اشرف غنی از افغانستان گریخت و طالبان به سادگی افغانستان را تصرف کردند. از گفت‌وگوها و پیمان بین طالبان و آمریکا من یکی آگاهی ندارم ولی چنین می‌نماید که آمریکا با قدرت یافتن دوباره طالبان موافق بوده است و شگفت‌آورتر رفتار حکومت ایران و بوق‌های پروپاگاندایِ آن چون حسین شریعتمداری بودند که بی‌درنگ به چه کوششی دست زدند که بگویند نه، این طالبان دیگر آن طالبان گذشته نیست و دیگر روی‌دادهایِ گذشته در افغانستان رُخ نخواهد داد. امری که از همآن آغاز شک‌برانگیز بود که براستی: پشت پرده چه‌می‌گذرد؟

دو. به‌زودی روشن شدکه طالبان همآن هستند که بودند و فشارها بر مردم ِرنج‌کشیده افغانستان (بیش از همه بر زنان) به موج تازه‌ای از گریز و مهاجرت از افغانستان به سوی کشورهایِ هم‌مرز به ویژه ایران، که زبانی مشترک و پیوندهای تاریخی داشته و بسیاری از افغانستانی‌ها از چند دهه پیش بستگانی در ایران داشتند، دامن زد. در باره این مهاجران باید به جند نکته مهم توجه داشت:
الف ـ حکومت ایران برای هر مهاجر افغانستانی مبلغی از سازمان ملل دریافت می‌کند ولی هرگز واژه‌ای در باره آن نمی‌گوید و چون همه موردهایِ دیگر پنهان‌کاری می‌کند؛
ب ـ این قانون بین‌المللی است که کشورهایِ پذیرنده پناهنده، تا آن‌اندازه که شدنی است و توان دارند باید وسیله رفاه و آسایش آنان را فراهم نمایند. یک نمونه درخشان در همین روزگارِ ما کشور نادار لهستان (ازدید اقتصادی) است که به بهترین شیوه که توانسته یک‌باره پذیرایِ میلیون‌ها اوکراینی شده است.
پ ـ مهاجران و پناهندگان از هر کشوری که باشند هرگز در رفتار و منش یک‌سان و هم‌گون نیستند. برایِ نمونه در میان ما ایرانیان مهاجر و پناهنده آیا همه درست‌کارند؟ آیا همه قانون‌مدارند و کارِ ناراست و بزهی انجام نمی‌دهند؟ روشن است که پاسخ منفی است. اگر منِ ایرانی مهاجر یا پناهنده کارِ نادرستی انجام دادم آیا همه ایرانیان باید مورد پرسش و بیزاری قرار بگیرند؟
ت ـ بر کسی پوشیده نیست که رفتار حکومت ایران با مهاجران و پناهندگان افغانستانی هرگز در یک چهارچوب قانونی و انسانی نبوده است. بارها ویدیوهایی از پاسدارانِ حکومت منتشر شده که چگونه این پناه آورندگان را مورد اهانت، ضرب‌وشتم و حتا سوء استفاده قرار داده اند؛ چگونه آنان را با وعده و تهدید به سوریه فرستاد و چه شمار ازآنان در راه نقشه‌هایِ ناانسانی حکومت اسلامی ایران، جوانی ناکرده پَر، پَر شده و ازمیان رفتند.
ث ـ همه آگاه هستیم که شمار زیادی از افغانستانی‌ها در ایران به سخت‌ترین کارها با کمترین دست‌مزدها و گاه بی‌هیچ بیمه و امنیتی یه‌ کار گمارده شده و چه شماری قربانی شده‌اند. سودجویانی بوده و هستند که تا توانسته‌اند از نیروی ِکار آنان با اندک هزینه، بهره بُرده‌اند. افغانستانی‌ها مردمانی رنج‌کشیده، شریف و زحمت‌کش هستند و بسیار هم مهربان. من خود دوستان خوبی ‌بهتر از هم‌میهنانم در میان افغانستانی‌ها دارم.
این‌ها را نوشتم تا زمینه‌ای باشد برای آن‌چه پرسش‌برانگیز شده است.

پرسش‌ها کدام است؟

این بخش‌ِ نخست از "اطلاعیه فوری" مشکوکی است که نام "ستاد خبری وزارت اطلاعات حمهوری اسلامی ایران" را در تیتر خود دارد و رو به "پدران شریف ایران اسلامی" دارد و گویا مادرانی در کار نیستند. نگارش و تاکیدها همآن گونه است که در اطلاعیه آمده است و من در آن دست نبرده‌ام:
"پدران شریف ایران اسلانی
از هم آکنون شماره تماسهای ۱۱۳ و ۱۱۴ را حتماً بخاطر بسپارید و به عزیزان و مخصوصاً نوجوانان، جوانان و بویژه بانوان و زنان یادآوری کنید که در زمان احساس حطر در هر گوشه ایران اسلامی و هر منطقه، حتی زمانی که گوشی تلفن (ثابت ویا همراه) آنان خارج از محدوده آنتن دهی و شبکه باشد، میتوانند حهت حفظ جان خود تمای بگیرند وبا حفظ کامل خونسردی حتی در شرایطی که به هر دلیل قادر به صحبت کردن نباشند و فقط با شماره گیری شماره‌های ۱۱۳ و ۱۱۴ بدانند که در لحطه سربازان گمنام این خاک بلافاصله برای کمک رسانی به شما عزیزان، تاپای جان از شما و ناموس ایران اسلامی دفاع خواهند کرد. "
همین بند از اطلاعیه خود پرسش برانگیز است که چگونه این آدم‌خواران این‌چنین امروز به فکر مردم افتاده و چگونه است که در غارت‌هایی که روسیه و چین می‌کنند از "ناموس اسلام" خبری نیست؟ هم‌اکنون در میانکاله چه می‌گذرد که فریاد مردم کشاورز وزحمت‌کش به آسمان است و حکومت اهمیتی نمی‌دهد؟! در دنباله این بیانیه بسیار مشکوک وزارت اطلاعات آمده است:
"همآن گونه که مستخضرید عقرب زخم خورده داعش در صدد ضربه زدن به ایران عزیزمان است... "
‌ای داد! کجا مردم "مستحضرند" و کجا ایرانی که سرمایه‌هایش را بباد می‌دهید این چنین در یک‌دَم "عزیز" شده است؟
من همه این "اطلاعیه" بسیار خطرناک را این‌حا میآورم و یادآور می‌شوم که این حکومت همآنست که خود در حرم هشتم امامش در مشهد بمب می‌گذارد، همآنست که برای سرکوب اعتراض کنندگان، خود به ویرانی، شکستن، آتش زدن بانگ و پمپ بنزین، جنایت هولناک موشک‌زدن به هواپیمای مسافربری دست می‌زند، همآنست که یورش ساختگی به مقبره خمینی و مجلس را بنام داعش سازمان می‌دهد و... در یک جمله هیچ‌گونه حس انسانی، میهن‌دوستی و مردم‌دوستی ندارد. همه آنچه در این "اطلاعیه" مردم را به آن هُشدار می‌دهد و می‌ترساند به گمان من برنامه خود وزارت اطلاعات برای گمراه کردن مردم است با ایجاد کینه نسبت به افغانستانی‌ها. متن بسیار نفرت‌انگیز و ناانسانی و نهایت کینه‌ورزی برای کشاندن ذهن مردم در یک‌کانال ساختگی و به دور از حقیقت است.
پرسش‌های دیگر این است که:
ـ آیا حکومت اسلامی ایران خود با طالبان زد‌وبند و برنامه‌ریزی نکرده است؟
ـ آیا حکومت از هراس از فروپاشی برنامه ایجاد کشت‌وکشتار و گرفتاری‌هایِ خانمان‌سوزی را بنام داعش و افغانستانی‌هایِ پناهنده برای مردمِ ایران ندارد که طالبان نیز در آن شریک است زیرا ز هرسو که کشته‌شود به سود آنان است؟
ـ چه شد که ماه‌عسل حکومت ایران و افغانستان (در نَما) زود پایان یافت و براستی پشت‌پرده دوحکومت تروریست و آدمکش اسلامی چه می‌گذرد؟
ولی
مردم ایران و افغانستان هر دو زیر فرمانروایی دوحکومت اسلامیِ خون‌ریز هستند و هم‌سرنوشتند. ما دو ملت در مبارزه برعلیه وحشی‌گری‌هایِ هر دوحکومت پشتیبان یک‌دیگر بوده وخواهیم بود و توطئه‌ها بر علیه هردو ملت را افشا و با آن برخورد کرده و تسلیم نقشه‌هایِ نا‌انسانی آن‌ها نشده و دشمنان خود را خوب میشناسیم. خوش‌بختانه تا کنون شماری ایرانیان و افغانستانی‌ها هشیارانه برخوردهایِ درستی کرده‌اند. برای نمونه نوشته خوبی از "سهند ایرانمهر" زیر تیتر"ما و صدای پُر طنین طبل نفرت‌پراکنی" خواندم (نمی‌دانم در ایران است و یا در بیرون از ایران) که برخورد درستی کرده و نفرت‌پراکنی را افشا کرده بود. اینک متن کامل این دام‌گستری و لجن‌پراکنی بدون دست‌بردن در متن و انشا و تاکیدهایِ آن تا خوانندگان هُشیار خود آن‌را بررسی‌کنند:

"بسم الله الرحمان الرحیم
پدران شریف ایران اسلامی
از هم اکنون شماره تماسهای *۱۱۳ و ۱۱۴* را حتما بخاطر بسپارید و به عزیزان و مخصوصا ً *نوجوانان، جوانان و بویژه بانوان و زنان* یادآوری کنیدکه در زمان احساس خطر در هر گوشه ایران اسلامی و هر منطقه، حتی زمانی که گوشی تلفن (ثابت و یا همراه) آنان خارج از محدوده انتن دهی وشبکه باشد، میتوانند جهت حفظ جان خود تماس بگیرند و با حفظ کامل خونسردی حتی در شرایطی که به هر دلیل قادر به صحبت کردن نباشند وفقط با شماره گیری شماره‌های ۱۱۳ و ۱۱۴ بدانند که در لحظه سربازان گمنام این خاک بلافاصله برای کمک رسانی به شما عزیزان، تاپای جان از شما و ناموس ایران اسلامی دفاع خواهند کرد.
همان گونه که مستحضرید عقرب زخم خورده داعش در صدد ضربه زدن به ایران عزیزمان است. ودر این راه نیز تلاشهای بی رحمانه‌ای در جهت قتل وکشتار مردم بی گناه در چند استان و شهرهای کوچک و بزرگ کرده که به شکرانه خداوندی و همت پاسداران این خاک وسربازان گمنام امام زمان (عج)، همه آنها دستگیر و به هلاکت رسیدند.
از آنجایی که شیوه عملیاتی گروهک تروریستی داعش، به چند شیوه میباشد، گروگانگیری. دزدیدن زنان و کودکان، بمب گذاری در اماکن شلوغ و پر ازدحام است، لطفا به موارد ذیل دقت فرمایید و در صورت مشاهده و حتی شک کردن هر یک از موارد بلافاصله تماس حاصل کنید:

۱ ـ خانه‌ای که توسط چند جوان مجرد اجاره شده و رفت و آمد‌های مشکوک و بی سر و صدادارند.
۲ ـ خانه‌ای حیاط دارد وتوسط چند غریبه اجاره شده و کم کم ماشین خریداری کرده و به خانه آورده ولی از آن استفاده نمی‌کنند و ظاهرا مشغول تعمیر آن هستند..
۳ ـ رفت و آمد مشکوک هر غریبه وغیر ایرانی به هتل‌ها و مسافر خانه‌ها و مخصوصا منازل کرایه‌ای و اجاره‌ای با ساک. *.
۴ ـ خرید مواد غذایی آماده مصرف (تن ماهی، کالباس، سوسیس،...) در حجم بیش از عرف توسط غریبه‌ها و بردن به منزل مجردی
نکات مهم امنیتی:
۱ ـ به هیچ وجه به سمت محل‌های حادثه نروید.
۲ ـ تحت هیچ شرایطی به انتشار شایعات و اخبار منابع غیررسمی دامن نزنید.
۳ ـ هرنوع تحرک مشکوک و فعالیت افراد ناشناس را فقط از طریق شماره گیری ۱۱۳ به اطلاع وزارت اطلاعات و شماره ۱۱۴ اطلاعات سپاه برسانید.
۴ ـ از هر نوع شوخی و جک سازی از حادثه تروریستی پرهیز نمایید.
• مردان غیرتمند ایران اسلامی، لطفاً ازکرایه دادن خانه به افغانی و کار کردن با افغانی‌ها و سوار کردنشان جداً خوداری کنید. دادو ستد به هر شکل نکنید حتی در صورت سود صد در صد. به هیچ عنوان با هیچ غریبه‌ای در هیچ مکان خلوتی تنها نباشید و حتی در صورت قرار گرفتن اتفاقی، بلافاصله و با سرعت ان مکان را ترک کنید، به هیچ کس حتی کسانی که به عمد با شما به هر نوع درگیری بوجود میاورند را پرهیز کنید و از مکان دور شوید (زمانی که با خانواده هستید تحت هیچ شرایطی نزدیک محله‌ها و جاهای خلوت و مخصوصا ناشناس نشوید) از کودکان و جوانانتان بشدت مراقبت کنید و حتی در صورت امکان هنگام خروجشدن از منزل به..... حتما سیستم مکان یابی گوشی کودکان خود را فعال کنید و به صورت (مکان زنده و تعریف ۸ ساعته) تنظیم کنید و به روی گوشی خود ارسال کنید.
✳ خطر فوری فوری
• هنگام رانندگی، بانوان بدانند که میبایست در شرایط فعلی درب خودرو حتما قفل باشد و شیشه‌ها بالا، در صورت هر نوع مشکل مزاحمت و یا تصادف شک برانگیزی که مخصوصا در مناطق خلوت رخ میدهد، به هیچ عنوان آرامش خود را به هم نزنید و از خودرو خارج نشوید و در صورت امکان ماشین خود را در محل حادثه‌ای که خلوت باشد، خاموش نکنید و بلافاصله با ۱۱۳ و ۱۱۴ تماس بگیرید.
• خانم‌ها و دخترانی که خواننده این پیام هستید در شرایط فعلی سعی کنید تنهای به جایی نروید‌.
• از رفتن به مکان هایی که رفت و آمد کم است و خیابانهای که کنترلی با دوربین نظارتی ندارد مخصوصا ظهر‌ها و هنگام تاریکی شب جدا اجتناب کنید.
• حتماً وقتی که در منزل هستیددر صورت تنها بودن *درب خانه را قفل کرده* و تا اطمینان پیدا نکردید از شخص بیرونی، درب منزل را به روی کسی *باز نکنید.
• اجاره دادن منازل به اتباع بیگانه مخصوصاً افغانها ممنوع و در صورت هر گونه گزارش و مشاهده به شخص اجاره دهنده به جد برخورد خواهد شد.
• مراقب فرزندانتان باشید و در صورت اطلاع نداشتن صد در صد شما به قرار ایشان در خارج از منزل، حتما از خروج آنان جلوگیری کنید و در صورت خروج ایشان به هر دلیل و هر مکان این تذکر جدی را به فرزندانتان بدهید که میبایست تا برگشتن به خانه با شما در ارتباط باشند و حتما قبل از خروج از منزل، گوشی عزیزانتان را برسی کنید که درحالت *سایلنت و یا بیصدا نباشد* و تاکید کنید که *در هر شرایطی* میبایست پاسخگوی شما باشند.
*جهت اطلاع هموطنان شریف ایران اسلامی*
۱ ـ تحویل ۸۰ میلیارد تجهیزات نظامی مدرن ب طالبان هنگام خروج از افعانستان توسط آمریکا. انگلیس و اسرائیل به نیت ضربه زدن به ایران اسلامی.
۲ ـ ورود بیش از ۳ میلیون افغانی مجرد حدودا بین ۲۰ الی ۴۰ سال ب داخل کشور بدون زن و بچه که عمدتا از نیروهای ورزیده و جنگ دیده ارتش سابق افعانستان هستند که در اختیار طالبان هستند و خانواده آنها نیز در افعانستان گروگان طالبان هستند.
۳ ـ خروج زن و بچه‌های افعانی‌های مقیم ایران در یک اقدام مشکوک و باقی ماندن مردهای مجرد افعانی در ایران.
۴ ـ در تهران حدود ۲۰۰ هزار افغانی تخمین زده شده.
۵ ـ تا به حال در استانهای خراسان. تهران. اصفهان. سیستان و بلوچستان. فارس. کرمان. خوزستان و جزیزه قشم تعداد بیشماری از افغانها وجود دارند.
در جلسه آگاه سازی، پیرامون وجود افاغنه و خطرات ناشی از آن در زمانی که حمله تروریستی داعش در جریان بود به کرات سخنرانی و هوشیاری‌های لازم داده شد.
Gpsدر همین بین افغانهایی رو در داخل فنس پادگان نظامی دستگیر کردند که هر کدام دارای ساعتهای دار و مکان یاب‌های گارمین داشتند
*هر تعداد افغانی در یک شهر مثل نیرویی با پتانسیل مخفی جهت آمادگی برای حمله متصور است.
شمارهای ۱۱۳ و ۱۱۴ فراموش نشود.

اداره کل ستاد خبری و اطلاعات جمهوری اسلامی ایران"



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy