Wednesday, Apr 13, 2022

صفحه نخست » حضرت آیت الله مرتضوی! بنازم به آن علم و دانش بی کران ات!؛ ف. م. سخن

dokhan_041322.jpgحضرت آیت الله سیدضیاء مرتضوی در واکنش به ادعای آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد که گفته بنا بر یک روایتی فرشتگان از بوی گند دهان روزه‌دار لذت می‌برند، می‌گوید چنین روایتی نداریم!

من به محض این که این خبر فوق علمی را که در حد فرستادن تلسکوپ جیمز وب به فضا و ساختن شتاب دهنده ی کاشف ذره ی هیگز بود شنیدم محکم به سر خود کوبیدم و گفتم، نکند غربی های نابکار این پدیده ی قرن بیست و یکم را از ما بدزدند و مانند ورنر فن براون آلمانی که برای امریکایی ها موشک ساخت ایشان را برای نوشتن کتاب نقدی در باره ی بوی گند دهان روزه دار و لذت بردن فرشتگان از آن متقاعد کنند.

وقتی دکتر عبدالکریم سروش فرمود که ما از زمان هُوَخشَتَرَه تا حال رهبر کشوری با دانش و معلومات حضرت امام خمینی نداشتیم، ما یک کم خندیدیم بعد دیدیم نه بابا! کار حضرات روحانی واقعا مشکل است و باید کلی در دین و احادیث و کتب معتبره، غور و تفحص کرد تا مثلا فهمید فشار دادن کله ی آلت تناسلی برای استخراج باقی مانده ی بول، با نظر حضرت باری تعالی و فرشتگان درگاه اش همسان است یا خیر!

الان هم که به میمنت و مبارکی، آیت الله های عظما و غیر عظما، کُرّه کرده اند و ایران پر از دانشمندانی شده است که جای شان از زمان باستان تا حالا بر سر ما خالی بوده است، خواندن مطلب ممتع و به شدت مبتنی بر فاکت های علمیِ حضرت آیت الله مرتضوی به شدت مرا سر شوق آورد که آفتابه دست ام است زمین بگذارم بروم سراغ کتب فقهی و از دانش فقهای عزیزمان بهره مند شوم.

حضرت آیت الله مرتضوی در فرازی از نوشته ی تلگرامی خود فرموده اند:
«احتمال دارد آنچه مایه خطا در آن «خطابه» شده است [یعنی مایه ی خطای حضرت آیت الله پشمکی سید احمد علم الهدی شده است] عبارتی از یکی از محدثان (احمد بن محمد اشعری یا حسین بن سعید اهوازی. درباره آن اختلاف است) است که نشان می‌دهد، به رغم اینکه نخست ذکر می‌کند که روزه‌دار هر وقت بخواهد می‌تواند مسواک بزند، به استناد روایت یادشده می‌افزاید که به نظر او مسواک زدن برای روزه‌دار، بعدازظهر کراهت دارد، زیرا باعث از میان رفتن بویی می‌شود که پیش خداوند برتر است! در حالی که پیداست این سخن، روایت نیست و اگر هم علامه مجلسی به «فقه الرضا» نسبت داده است، اولا در «فقه الرضا» چنین مطلبی نیست و باید دید منشأ این نسبت چیست و ثانیا چنان که بزرگان دیگر گفته‌اند، نسبت این کتاب به امام رضا(ع) نادرست است و شاهد آن از جمله در همین بخش، بیان مطالب با تردید است و پیداست چنین امری درباره امامان(ع) معنا ندارد.»

ای ملت گاگولِ ایران! شما قدر دانش این بزرگان و زحمت عظیم کشف حقیقت میان گفتار اشعری و اهوازی را نمی دانید. می دانید چند جلد باید کتاب خواند و چند سال از عمر را صرف این موضوع کرد که اشعری گفته بعد از ظهرهای ماه رمضان مسواک بزنید تا بوی گند ندهید، یا اهوازی نگفته است که چنین کاری بکنید، و تازه بعد از این همه مداقه در مطلب، آخرش هم معلوم نمی شود که نامبردگان گفته اند بکنید یا نکنید و به قول حضرت آیت الله هنوز در باره موضوع اختلاف هست!

آه چه بگویم که نگفتنم بهتر است.

بروم در نزدیکی اذان مغرب دو سه جلد کتاب فقهی که فقط در باره ی بوهای گندناک و مشهود و غیر مشهود و مشکوک و غیر مشکوک است بخوانم، کمی بر دانش ام اضافه شود! :)



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy