Saturday, Apr 16, 2022

صفحه نخست » حمله پهپادهای ترکیه به دو پایگاه شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در شمال عراق

turkey_041622.jpg-در این حمله معاون تیپ ۷۸ حشدالشعبی در منطقه‌ی «زمار» زخمی شده است.

- حسن مراد مرجان سفیر ترکیه در آمریکا با انتشار مقاله‌ای در نشریه «مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه تل‌آویو» از حکومت ایران به عنوان تهدید مشترک علیه ترکیه و اسرائیل یاد کرد و خواستار همکاری این دو کشور در سطوح گوناگون به ویژه در عرصه‌های امنیت و انرژی شد.

کیهان لندن - دو پایگاه شبه‌نظامیان حشدالشعبی وابسته به جمهوری اسلامی در عراق جمعه شب ۲۶ فروردین هدف حملات پهپادی قرار گرفت.

یکی از نقاطی که هدف قرار گرفت مقرّ نیروهای واکنش سریع تیپ سوم حشدالشعبی در استان نینوا بود و دیگری پایگاه تیپ ۷۸ حشدالشعبی در منطقه‌ی «زمار» حد فاصل اربیل و موصل که هدف قرار گرفت. در این حمله معاون تیپ ۷۸ حشدالشعبی زخمی شده است.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داده است که یک منبع امنیتی عراق به «بغداد الیوم» گفته که این حمله توسط پهپادهای ترکیه‌ای انجام شده است.

این حمله پهپادی ساعاتی پس از سفر روز جمعه «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به آنکارا و دیدارش با مقامات ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان صورت گرفت.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

منابع سیاسی نزدیک به حشدالشعبی تأیید کردند که پهپادها از ترکیه وارد آسمان عراق شدند.

بهبود روابط اسرائیل و ترکیه برای جمهوری اسلامی بسیار نگران کننده است. اخیراً حسن مراد مرجان سفیر ترکیه در آمریکا با انتشار مقاله‌ای در نشریه «مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه تل‌آویو» از حکومت ایران به عنوان تهدید مشترک علیه ترکیه و اسرائیل یاد کرد و خواستار همکاری این دو کشور در سطوح گوناگون به ویژه در عرصه‌های امنیت و انرژی شد.

این دیپلمات عالی‌رتبه ترکیه در مقاله خود برنامه اتمی جمهوری اسلامی را تهدیدی مشترک علیه امنیت اسرائیل و ترکیه خواند و تأکید کرد که منافع ژئواستراتژیک ترکیه و اسرائیل همکاری نزدیک دو کشور را در سطوح مختلف از جمله در زمینه مبارزه با تروریسم ایجاب می‌کند.

یک ماه پیش از این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمله موشکی ویلای کریم برزنجی مدیر شرکت نفتی «کار گروپ» در اربیل را هدف قرار داد. مقامات عراق و ترکیه گفتند طرح جدید در اقلیم کردستان برای تامین گاز به اروپا از مسیر ترکیه و با کمک اسرائیل بخشی از دلایلی است که سبب اقدام نظامی جمهوری اسلامی و حمله به اربیل شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy