Thursday, Apr 21, 2022

صفحه نخست » پوتین: ماریوپل را آزاد کردیم

putin.jpgرادیو بین المللی فرانسه - پس از پایافتن ضرب‌الاجل جدید مسکو برای تسلیم‌شدن نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه ۲۱ آوریل/اول اردیبهشت‌ماه، از تصرف این شهر خبر داد.

به رغم مقاومت نیروهای اوکراینی در شهر بندری ماریوپل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه ۲۱ آوریل/اول اردیبهشت‌ماه، تصرف این شهر را رسما تایید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ولادیمیر پوتین تصریح که نیروهای ارتش روسیه شهر محاصره شده ماریوپل در شرق اوکراین را «آزاد کرده‌اند.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

خبرگزاری رسمی روسیه، تاس، نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد که نیروهای روسیه به جز کارخانه فولاد آزووستال، تمام نقاط شهر ماریوپل را به تصرف خود درآورده‌ا‌ند.

طبق گفته‌های مقامات اوکراینی، شمار زیادی از شهروندان غیرنظامی اوکراین، از جمله زنان و کودکان برای فرار از جنگ به کارخانه فولاد آزووستال پناه برده‌اند.

این مقامات همچنین روز چهارشنبه تاکید کردند که با فرستادن ۹۰ اتوبوس به ماریوپل، تلاش دارند شش هزار غیرنظامی را از ماریوپل خارج کنند.

شهر بندری ماریوپل قلمرو تحت کنترل جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونباس را با منطقه کریمه که مسکو در سال ۲۰۱۴ ضمیمه روسیه کرد، مرتبط می‌کند.

در اختیار داشتن کنترل شهر ماریوپل برای اوکراین مهم است و تصرف کامل این شهر توسط نیروهای روسی امتیاز مهم استراتژیک برای روسیه محسوب می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy